Svar på frågestunden!

Hej. Här kommer svaren på era frågor. Jag blev så glad när jag upptäckte att ni ställde en hel del, hoppas ni orkar läsa allt och att jag inte missat att svara på nån fråga.
 
Har du någon pojkvän? Om inte, har du haft osv?
Svar; Nej jag har ingen pojkvän. I och med min livssituation med ryggen tar jag mig aldrig ut på ställen där man kan träffa vänner och killar så som på jobb, om man studerar, fester osv. Jag har varit tillsammans med några killar men jag ser bara ett av dem som seriöst då jag var så liten med de andra. Det var under gymnasiet jag var tillsammans med en kille i ca ett år innan det tog slut.
 
Vart får du pengar till shopping ifrån? Som jag förstått har du inget jobb?
Svar; I och med att jag är sjukskriven och det verkar som att jag inte kommer bli bättre i ryggen inom ca ett halvår framöver så får jag något som heter aktivitetsersättning. Och nej jag har inget jobb. Dock så längtar jag som in i norden tills jag kan börja jobba och bygga upp mitt liv! Grejen är ju den att jag knappt klarar av något på grund av min dumma rygg så jag lägger ju inte pengar på grejer som alkohol, cigaretter, bio, fika på café, bowling, nattliv, resor osv. Det jag klarar av som faktiskt ger mig glädje är att gå på loppisar, vara på utflykt, nätshoppa och så bloggen så i och med det har jag bestämt mig för att shoppa så mycket jag vill så länge jag har pengar till det utan att få dåligt samvete och känna att jag slösar.
 
Vad ska du göra i framtiden
Svar; Vad jag ska göra har jag ingen aning om men vad jag vill göra är en helt annan sak och något jag kan svara på. Jag skulle först och främst vilja jobba, jag ser inte mig själv som anställd utan som egen företagare. Jag skulle gärna vilja jobba lite som mamma och göra egna reportage till olika tidningar för då kan jag styra arbetet efter hur ryggen är i och med att jag förmodligen alltid kommer dras med dålig rygg. Sedan skulle jag gärna vilja resa, mina drömresor är till USA och Kina.
 
Vad gick du för gymnasium/inriktning?
Svar; Jag gick på Dragonskolan i Umeå, Designprogrammet med inriktning textil.
 
Hur inspireras du? Om du inspireras av blogggar, vilka i så fall?
Svar; Jag inspireras av det mesta men främst av andra bloggar men även från modetidningar, bilder på internet och folk jag ser omkring mig. Jag inspireras av hur många olika bloggar som helst men här är några av dem;
Hur kom det sig att du flyttade med din mamma söderut?
Svar; Det är inte bara jag och min mamma som flyttade ner utan det var jag, min mamma, mina två småbröder och min styvpappa. Vi hade semestrat här på Österlen i ca 8 somrar och för varje sommar blev vi bara mer och mer kär i Skåne och Österlen, främst klimatet. Vi hade i många år pratat om att flytta ner och vi var nere och provgick i skolor men jag trivdes inte i klassen jag skulle gå i så det blev ingen flytt då. Men några år senare började vi prata om det igen och då alla i familjen var redo att prova i alla fall ett år så gav vi gärnet. Vi sålde huset, köpte hus och flyttade ner några få månader senare. Och nu sitter vi här, ganska exakt tre år senare och jag trivs som fisken i vattnet!
 
Om du fick drömma, hur skulle din framtid se ut då? (låt oss utgå från att din rygg är bra).
Svar; Då skulle jag få starta mitt eget företag på en gång och börja göra olika jobb till tidningar. Jag skulle flytta till en stad, eller i alla fall så jag hade max en mil till en stad, t.ex Malmö eller Lund som ligger här i Skåne. Jag skulle spara ihop pengar och åka och resa med antingen mamma eller en vän, i USA eller Kina! Sedan skulle jag väl som de flesta vilja skaffa pojkvän, hus och barn och leva lyckliga i alla mina dar :)
 
Kan du inte visa dina tatueringar? När ch varför du gjorde dem.
Svar; Absolut! Min första som är texten i nacken gjorde jag hösten 2008. Jag hade länge velat ha en tatuering och en söndag bestämde sig jag och en vän för att vi på torsdagen skulle göra en på drop in. Jag satt i många timmar och kikade på olika tatueringar och ställen att ha den på men bestämde mig till sist för att ha texten "Faith hope love" i nacken. Tre ord som har stor innebörd! Den andra som är en stjärna gjorde jag och en annan vän ca ett halvår senare, min visar min kärlek till min familj, en stjän"tagg" för varje familjemedlem!
 
Vad hade du för framtidsplaner och önskningar som yngre?
Svar; När jag var liten ville jag bli designer och under högstadiet frisör. Under gymnasiet funderade jag på inredningsstylist och sedan vanlig stylist. Mina önskningar var väl att jag och alla i min närhet skulle få vara lyckliga och glada, och friska! En önskning som jag fortfarande har.
 
Började du inte med en sån där frågelista, en fråga per dag? Hur gick det med den?
Svar; Jo för ganska länge sedan ställde jag dagligen en fråga till er som ni och även jag sedan fick svara på. Jag vet inte riktigt vad som hände.. Fick väl slut på frågor och det rann ut i sanden.
 
Vad är det för plåster du har på armarna? Har precis börjat läsa din blogg så har ingen aning, har bara sett att du har dem ofta!! :) Kram
Svar; Det är en medicin, ett slags morfin mot smärtan i ryggen. Jag har skrivit ett inlägg om det tidigare som du kan läsa HÄR! Kram.
 
Vet du någon bra loppis / marknad i göteborg ? :)
Svar; Nej tyvärr.. Eftersom jag bor så långt från Göteborg har jag ingen aning. Men ni kan fråga min vän Therese som bor i Göteborg, hon kanske vet.
 
Du är jättesnygg Jen! Vad är du mest respektive minst nöjd med på din kropp?
Svar; Tack så hemskt mycket!! Jag är mest nöjd med min mage, älskar den! Minst nöjd är jag med mina lår och min rumpa.
 
När man handlar på ebay får man betala en massa tull då? Kan paketet fastna? Om man handlar för cirka 500kr -inklusive frakten) hur mycket läggs till på den summan då?
Svar; Jag tror att det är olika. Jag har aldrig behövt betala tull eller andra avgifter men jag vet att man ibland kan åka på det om man har otur. Vissa skickar paket så man kan spåra det så det är ju bra och säkert men vissa skickar så att man får hem det direkt i brevlådan och då kan det väl precis som i Sverige försvinna ibland. Om det kan fastna vet jag inte, jag har aldrig varit med om det. Jag har hört att man brukar få räkna med att ca en tredjedel läggs på, men jag kan inte lova att det är korrekt.
 
Vart bor du någonstans? Kan du inte tipsa om när stora loppisar är i tex. Göteborg ? :)
Svar; Jag bor i Simrishamn på Österlen i Skåne. Eftersom jag inte bor i Göteborg eller har deras dagstidning blir det väldigt svårt för mig att tipsa om loppisar som finns där, så tyvärr.
 
Vem er din inspirasjon i klädsväg av kjendiser?
Svar; Jag inspireras av många kändisar men de som inspirerar mig mest är nog tvillingarna Olsen, Nicole Richie, Whitney Port, Peaches Geldof, och sist men inte minst Gillian Zinser!
 
Jag önska att jag också vågade handla från ebay men då måste man betala via konto eller hur? När jag beställer brukar jag alltid betala på postförskott för min mamma vill inte betala med sitt kort via internet. Har det gått bra för dig att göra det eller hur betalar du? Och hur vet man hur mycket frakten hamnar på, kan det inte komma från lite varsomhelst om man beställer från ebay? :)
Svar; Jag blev först medlem på ebay.com och sedan gjorde jag ett konto/blev medlem hos paypal. Jag har kopplat mitt bankkort till mitt paypalkonto så när jag handlar från ebay så betalar jag via paypal men pengarna dras från mitt vanliga konto/mitt kontokort. Det har alltid fungerat för mig, har aldrig varit med om något problem. Frakten står alltid på ebay sidan, om du t.ex går in på DEN HÄR sidan så ser du att det står "Shipping: FREE", det betyder att frakten är gratis, annars står det en summa där. Du betalar alltid (vad jag har varit med om i alla fall) summan för produkten + frakten innan de skickar varan, på så sätt vet du ju vad frakten hamnar på.
 
Var hittar du eller får du info om alla bra loppisar?
Svar; Det är alltid mamma som håller koll på loppisar. Men vi brukar kika efter skyltar efter vägen men oftast så letar vi efter annonser i Österlen magasinet och Vad händer, där är alla bra loppisar (IF-loppisar) enligt mig.
 
Hur lång är du?
Svar; Jag är 165 cm.
 
Var tror du att du kommer bo om ca 5 år?
Svar; Oj vad svårt.. Jag tror jag kommer bo i närheten av Lund eller Malmö, kanske i stan till och med.
 
Föredrar du personligheten eller utseendet på en kille?
Svar; Första intrycket är ju helt klart utseendet men eftersom man inte blir tillsammans eller intresserad av någon förrän man känner dem lite i alla fall så går man ju en del på personligheten också. Jag bryr mig om utseendet men det är absolut inte det viktigaste! Jag skulle t.ex aldrig kunna vara tillsammans med en kille som var super snygg men som aldrig får en att skratta, inte bryr sig om andras känslor och är super egoistisk. Då får han mycket hellre vara "ful" men får en att skratta, är omtänksam och bryr sig om människorna i sin omgivning. Så jag går på båda men mest personligheten, det är det viktigaste.
 
Har du någonsin rökt?
Svar; Ja jag har rökt nån/några få gånger men jag har aldrig varit beroende, och det var flera år sedan jag rökte sist!
 
Dricker du alkohol? Om inte, vad tycker du om alkohol?
Svar; Just nu dricker jag inte alkohol men det är endast på grund av att jag äter så mycket starka mediciner så jag får helt enkelt inte dricka alkohol nu. Men innan jag började med alla mediciner gjorde jag det och jag måste erkänna att jag saknar det. Att kunna ta en kall god cider eller drink så här på sommaren, mmm...
 
Hur fick du så långt hår på ca 1 år?
Svar; Bra gener? Alla i min familj har hår som växer snabbt som attan så jag har ärvt det, använder inga speciella hårprodukter.
 
Tror du på gud? Om inte, varför inte?
Svar; Nej jag tror inte på gud. Varför är svårt att säga.. Jag har bara svårt att tro att en gud har skapat vår planet och varför han skulle ta små oskyldiga barn (och även ungdomar och vuxna) ifrån oss här på jorden. Jag kan inte förstå det och jag tror helt enkelt inte på det. Dock så tycker jag att alla får ha sin tro gällande allt så länge de inte tvingar den på mig.. Och bara för att jag inte tror på gud betyder det inte att jag inte tror på något annat.. Jag har t.ex en stark "tro" om vad som händer efter döden. Men gud.. Nej.
 
Jag är Malmöbo, har du några bra loppistips här i trakterna? Fast nu när det finns sommarkort är hela skåne ett smörgåsbord av 2nd hand!
Svar; Jag har bara varit i Malmö några gånger och då har vi bara varit i stan. Så jag vet inte av några loppisar där eller i närheten, tyvärr. Och ja visst, jag älskar Skåne på sommaren för det är loppisar mest hela tiden :D
 
När du är och letar på ebay då hittar ju du så billiga grejer, men när jag är inne så är det så att om själva grejen är billig så är frakten jättedyr och om plagget är dyrt så är frakten gratis, hur hittar du till de där fyndställena?
Svar; Jag brukar inte söka på sökord så mycket utan bläddrar bara hejvilt bland massor av olika sidor för att hitta lite av allt möjligt. Men när jag går in på ebay och har valt Women´s clothing brukar jag klicka i Buy it now och sedan välja så att de sorterar Price + shipping: lowest first. Då visar de de billigaste produkterna och sedan blir det dyrare och dyrare.
 
Vad lyssnar du på för sorts musik, och vilka band/artister är dina favoriter?
Svar; Om jag ska vara ärlig lyssnar jag inte på så mycket musik, inte just nu i alla fall. Men när jag lix gör det brukar jag mest lyssna på Elvis Presley, annars gillar jag artister som Adele, Amanda Jensen, Miss Li, Petter, Jay Smith (BÄST!) och Frida Öhrn.
 
Vilken är din favoritårstid och varför?
Svar; Helt klart sommaren! Jag älskar i princip allt som har med sommaren att göra men främst värmen och hur vacker naturen blir. Ljuset från solen och alla verkar få mer livsglädje. Jag gillar att man kan vara ute så mycket på utflykt, vara vid havet och sitta på en uteservering. Jag blir gladare och lyckligare då det är sommar. Jag gillar att man kan gå klädd med lite och enligt mig snyggare kläder och jag älskar alla blommor!
 
Vad är det viktigaste i livet för dig?
Svar; Min familj såklart! Och om jag ska välja en grej blir det nog min kamera (eller alla mina mediciner om jag måste välja det viktigaste, men det är inte lika kul som kameran).



Kommentarer
» Aaron

Faith, hope, and love is a good message.
What a beautiful flower you hold in your hands Jen!

Svar: Thanks! :)
Jennilie

Mina frågor blev inte besvarade :( men de kanske inte kom fram ordentligt.. Kan ju va så ibland! Kul läsning i alla fall :) Kram på dig!


Kom ihåg






Trackback