Jennilie Isaksson

Jag är 26 år och är född och uppvuxen i Umeå men bor sedan 2009 i Simrishamn på vackra Österlen. 

I min blogg kommer ni främst få läsa om det som ligger mig nära hjärtat, grejer jag tycker om att göra och sådant som gör mig glad. Förutom min familj och mina vänner så kommer ni få se mycket av mina tre älskade kattkillar Turbo, Lillen och Vilde. Turbo och Lillen är bröder och vi adopterade dem från ett katthem hösten 2015, Vilde var en ensam och sjuk vildkatt som vi räddade senare under samma höst.


Kläder och personlig stil är något jag brinner för, jag är inte rädd för att prova mig fram när det kommer till olika stilar, plagg och accessoarer. Jag har även en förälskelse till att handla billigt, främst på loppisar där priserna oftast är löjligt låga! Men jag gillar även att fynda på rea, eBay, och second hand i butiker och på nätet.


Jag är en idéspruta och tycker om det mesta där jag får använda mig av min kreativitet, så som mode och kläder, styling, inredning, pyssel, bakning, matlagning och fotografi.


Lite onödig fakta om mig är att jag alltid bär hatt och läppstift, jag tokälskar klumpiga platåskor, när det kommer till inredning är jag förtjust i både det rockiga och pastelliga 50-talet. När jag lyssnar på musik är det Elvis Presley som gäller, jag älskar att resa och upptäcka nya ställen, och de solgula rapsfälten som står i blom i maj gör mig alltid lika glad.


När jag var 17 år (2007) fick jag ett stort diskbråck i ryggen som resulterade i väldigt mycket värk, och när det senare visade sig att det inte självläkt så genomgick jag en stor ryggoperation hösten 2010. Operationen är tekniskt sett lyckad men jag har sedan dess lidit av extrem värk i ryggen, och till och från även nervsmärtor i mitt vänstra ben. I maj 2015 visade det sig dessutom att jag fått ytterligare ett diskbråck. Så just nu äter jag starka värktabletter och tränar sjukgymnastik varje dag vilket sakta men säkert börjar ge resultat.


Jag fotar med min Canon EOS 600D och använder oftast mitt objektiv Sigma 85mm F1.4 EX DG HSM.

 

Vill du kontakta mig mejlar du; [email protected]




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback