Hike bland olivodlingarna

En av dagarna bestämde vi oss för att ta en lite längre promenad så vi åkte buss till bergsbyn Soller, promenerade till Biniaraix och sedan till Fornalutx. Det var en perfekt dag för en långpromenad; soligt, lagom varmt och knappt några moln på himlen!
 
Hur vackert är inte det här?! Bergen i bakgrunden, den röda häcken, stenhuset och alla vackra färger!  
 
Solveig och min mamma i Soller där vi började vår promenad.
 
Efter att ha gått runt ett litet tag i Soller så promenerade vi upp till den lilla och mycket söta byn Biniaraix där vi satte oss på en stenmur med världens finaste utsikt och hade picknick.
 
Här fick jag säga hej då till min älskade mobil.. :'( Den gled ur min byxficka ner på andra sidan muren vilket var ett fall på kanske tre meter och det klarade den inte av så nu är den stendöd.
 
Det kändes så lyxigt att få sitta och äta mumsiga oliver från ön och dricka cider/vin med den här utsikten!
 
Efter fikapausen tog vi en liten avstickare och promenerade upp för en olivodling. Jag tycker det är så otroligt vackert med alla dessa "terasser" som olivträden står på upp efter bergen.
 
Oliver!
 
Jag och min fina och älskade mamma!
 
Det här såg så läckert ut! Visst ser det ut som att det kommer rök ur bergstoppen, typ som en vulkan? Men det är faktiskt ett moln!
 
Efter ytterligare några pauser så promenerade vi till vår slutdestination Fornalutx.
 
Väl där satte vi oss på ett hak för att käka lite och dricka kaffe/varmchoklad innan vi tog bussen tillbaka till Palma. På bussen började jag dock få huvudvärk och ryggen värkte bara mer och mer efter att ha promenerat så mycket så det hela slutade med att jag fick kräkas i en påse! Usch och fy säger jag bara, då mådde jag inte bra! Jag tror att jag pressade mig själv lite väl mycket under dagen..
 
 Men trots att min telefon gick sönder och att jag tillslut kräktes pga all värk så var den här dagen en av mina favoriter på hela resan!



Kommentarer

Vilka fina bilder!


Kom ihåg






Trackback