Vad har du på armen?



Det var någon av er läsare som undrade vad det var jag hade för plåster på armen för någon dag sedan så jag tänkte svara på det. Som nog de flesta av er vet har jag haft diskbråck i flera år som sedan opererades i september 09 men sedan dess har det tyvärr inte blivit bättre. Jag måste dagligen äta starka mediciner för att klara av smärtan i ryggen och det här plåstret är en av medicinerna. Det heter Norspan och fungerar som smärtstillande, jag har ett plåster som sitter på 7 dygn i sträck innan jag byter ut det mot ett nytt. Man måste sätta plåstret på överarmen, skuldran eller under armhålan och man får bara sätta plåstret på samma ställe var fjärde vecka. I och med det sitter mitt plåster alltid på höger överarm en vecka, vänster överarm en vecka, vänster skuldra en vecka, höger skuldra en vecka och så tillbaka till höger överarm igen och så rullar det på. Nu vet ni det.



Kommentarer
» Karro

så lite så :) Är allt bra ? :D

Sv. taaaaaaaaack:D

» Ida

det låter inte roligt :(

Aj men gud va jobbigt :_( Hjälper plåstret då?

» Ida

sv: det är rätt inställning :D man ska inte låta såna saker förstöra ens liv :) Försöker tänka likadant om min gomspalt, haha :)

» Ida

sv: ananrs blir det inge roligt :p

» Tuss

Så lite så :)

» Tuss

Så lite så :)

Usch vad jobbigt :(. Hoppas det blir bättre med plåstret!



Har tävling på min blogg nu som man vinner en valfri vara från Toplady :). Var gärna med & tävla!



http://yarp.blogg.se/2011/august/tavla-om-ett-valfritt-plagg-fran-toplady.html



Kram


Kom ihåg






Trackback