Svar på era frågor

Här kommer svaren på frågorna ni ställt mig, hoppas ni blir nöjd :) Om du inte hann ställa din fråga eller kom på en ny så är bara att ställa den så svarar jag i ett annat inlägg.

 

Drömresemål?

Åh jag har så många ställen jag vill hinna besöka, olika städer i USA, Afrika, jag vill till Thailand igen för jag minns inte så mycket från den resan (var 11 år tror jag), Kina, Japan… Listan kan göras lång men jag tror att om jag bara fick välja ett ställe skulle det bli Kina. Jag vill se landet, uppleva kulturen, äta maten, handla billigt och bara få uppleva landet och träffa människorna.

 

Eftersom jag råkade stanna och inte höra klart din älghistoria så är min fråga om du inte kan dra älghistorian igen =) Har stört mig på att jag stannade och inte lyssnade klart ett tag nu haha.

Det är min kära vän Therese som jag började berätta en historia för när vi var på Liseberg om när vi krockade med en älg men hon tyckte det var roligare att spana in Andreas Wijk som också var på Liseberg så hon slutade lyssna på mig, haha. Men i alla fall så var jag inte så gammal när det här hände så jag minns inte så mycket men jag och min lillebror Kevin satt i baksätet på bilen medan min moster och hennes kille satt fram. Det var vinter och glashalt på vägen och vi skulle från Umeå upp till Sorsele där många av mina släktingar bor. Han hann se älgen på vägen och bromsade men i och med att det var så halt körde vi ändå på den men i inte i full fart förmodar jag. Älgen sprang in i skogen och de vuxna ringde polisen som kom till platsen. Det enda jag egentligen minns var att poliserna pratade om att gå in i skogen och leta älgen och skjuta den ifall den var skadad och att jag sa att jag inte ville följa med, jag trodde att vi skulle måsta följa med ut i skogen och leta den. Jag tror det slutade med att de sköt den men är inte helt säker.

 

Vad har du planerat att göra nu när du kommer till norrland snart?

Först och främst så hoppas jag verkligen att jag kan komma för om jag är lika dålig som jag är nu tror jag inte att jag klarar flygresan, att sitta. Men jag hoppas såklart att allt ska bli som planerat! Men om jag kommer upp så ska jag först och främst se till att träffa pappa och resten av släkten som farmor, farfar, mormor, kusiner, morbror osv och sedan såklart vännerna! Jag lär nog inte kunna göra så mycket men man får väl se till att mest bara ligga ner och snacka, se på film eller så, umgås.

 

Jag skulle veta lite om vad allt det här med ryggen kommer ifrån liksom, vad var det som hände?

Man vet inte 100 procentigt hur eller varför jag fick diskbråck men både min mamma och pappa har stora ryggbesvär och släktingar från både mammas och pappas sida också så jag har det helt enkelt i släkten att ha en svag rygg. Men sedan så gick jag en aerobics-kurs på skolan som var tre dagar i veckan och det var nog det som utlöste det hela, det blev för mycket på en och samma gång för min rygg. Men sen så brukar diskbråck oftast läka av sig själv efter någon månad, jag hade bara oturen att höra till dem som inte läkte. I min kategori ”Min rygg” eller i kategorin ”Frågor och svar” står det en del om ryggen om du vill läsa mer.

 

Bästa secondhand affärer??

Själv föredrar jag absolut att handla second hand på loppisar då det oftast är mycket billigare! Men om jag ska välja en second hand butik skulle jag nog säga Röda korset. För mig handlar second hand mycket om att handla billigt och få mycket för pengarna därför ser jag hellre att butikerna har ett litet utbud och bra priser istället för ett stort utbud och dyra priser. Som när jag var på Myrorna i Malmö senast blev jag chockad av de höga priserna och då tycker jag inte alls att det är kul att handla second hand. Därför gillar jag Röda korset mer för de har enligt mig bättre priser, än om utbudet är mindre. HÄR har jag svarat på massor av frågor om second hand shopping så kika in om du t.ex vill veta vilka butiker jag rekommenderar, vilka mina bästa tips är osv.

 

Jag undrar hur lång du är och hur mycket du väger?

Jag är 165 cm lång, eller kort och väger 52 kg.

 

Vad ska du göra jul och nyår?

På julafton ska jag och Kevin vara med vår pappa hos farmor och farfar med min farbror och hans familj. Och på nyår blir jag och Kevin hemma hos pappa. I vanliga fall brukar jag vara med vänner på nyår men eftersom jag ändå inte kan dansa eller dricka alkohol och troligen bara kommer ligga och ha ont känns det väldigt meningslöst att vara på fest haha.

 

Nämn 10 grejer du tycker om?

Min familj.

Att vara kreativ.

Lyssna på Elvis Presley.

Se bilder på Marilyn Monroe och Elvis Presley.

Sommaren.

Baka godsaker.

Fynda second hand.

Kläder.

Resa.

Blogga.

 

Jag har en fråga då du handlar mycket på Second Hand. Brukar du frysa in dina nyinköpta klädesplagg eller har du någon annan metod för att undvika att råka få med ohyra (pälsäng och sådant) i köpet?

Jag brukar tvätta kläderna direkt jag kommer hem för jag tror inte att de små krypen klarar av sån värme och om det är olika färger på kläderna så jag inte kan tvätta dem samtidigt ser jag till att förvara de otvättade plaggen i en påse tills de åker in i tvättmaskinen.

 

Favoritlåt?

Burning love med Elvis Presley!

 

Favoritfilm?

Åh vad svårt, finns så himla många filmer jag tycker om men favoriten är nog ändå Grease, älskar den och kan se den om och om igen.

 

Favoritsyssla?

Att vara kreativ och pyssla, allt ifrån att måla tavlor, till att baka och göra gratulationskort.

 

Favoritserie?

The Vampire Diaries.

 

Favoritplagg?

Räknas hatten? Om den gör det så blir det helt klart den! Om inte så skulle jag nog säga min älskade skinnjacka.

 

Käraste ägodel (inte något klädesplagg)?

Min käraste ägodel är helt klart min dator, hade aldrig klarat mig utan den haha.

Drömresemål?

Svar: Åh jag har så många ställen jag vill hinna besöka, olika städer i USA, Afrika, jag vill till Thailand igen för jag minns inte så mycket från den resan (var 11 år tror jag), Kina, Japan… Listan kan göras lång men jag tror att om jag bara fick välja ett ställe skulle det bli Kina. Jag vill se landet, uppleva kulturen, äta maten, handla billigt och bara få uppleva landet och träffa människorna.

 

Eftersom jag råkade stanna och inte höra klart din älghistoria så är min fråga om du inte kan dra älghistorian igen =) Har stört mig på att jag stannade och inte lyssnade klart ett tag nu haha.

Svar: Det är min kära vän Therese som jag började berätta en historia för när vi var på Liseberg om när vi krockade med en älg men hon tyckte det var roligare att spana in Andreas Wijk som också var på Liseberg så hon slutade lyssna på mig, haha. Men i alla fall så var jag inte så gammal när det här hände så jag minns inte så mycket men jag och min lillebror Kevin satt i baksätet på bilen medan min moster och hennes kille satt fram. Det var vinter och glashalt på vägen och vi skulle från Umeå upp till Sorsele där många av mina släktingar bor. Han hann se älgen på vägen och bromsade men i och med att det var så halt körde vi ändå på den men i inte i full fart förmodar jag. Älgen sprang in i skogen och de vuxna ringde polisen som kom till platsen. Det enda jag egentligen minns var att poliserna pratade om att gå in i skogen och leta älgen och skjuta den ifall den var skadad och att jag sa att jag inte ville följa med, jag trodde att vi skulle måsta följa med ut i skogen och leta den. Jag tror det slutade med att de sköt den men är inte helt säker.

 

 

Vad har du planerat att göra nu när du kommer till norrland snart?

Först och främst så hoppas jag verkligen att jag kan komma för om jag är lika dålig som jag är nu tror jag inte att jag klarar flygresan, att sitta. Men jag hoppas såklart att allt ska bli som planerat! Men om jag kommer upp så ska jag först och främst se till att träffa pappa och resten av släkten som farmor, farfar, mormor, kusiner, morbror osv och sedan såklart vännerna! Jag lär nog inte kunna göra så mycket men man får väl se till att mest bara ligga ner och snacka, se på film eller så, umgås J

 

Jag skulle veta lite om vad allt det här med ryggen kommer ifrån liksom, vad var det som hände?

Man vet inte 100 procentigt hur eller varför jag fick diskbråck men både min mamma och pappa har stora ryggbesvär och släktingar från både mammas och pappas sida också så jag har det helt enkelt i släkten att ha en svag rygg. Men sedan så gick jag en aerobics-kurs på skolan som var tre dagar i veckan och det var nog det som utlöste det hela, det blev för mycket på en och samma gång för min rygg. Men sen så brukar diskbråck oftast läka av sig själv efter någon månad, jag hade bara oturen att höra till dem som inte läkte. I min kategori ”Min rygg” eller i kategorin ”Frågor och svar” står det en del om ryggen om du vill läsa mer.

 

Bästa secondhand affärer??

Själv föredrar jag absolut att handla second hand på loppisar då det oftast är mycket billigare! Men om jag ska välja en second hand butik skulle jag nog säga Röda korset. För mig handlar second hand mycket om att handla billigt och få mycket för pengarna därför ser jag hellre att butikerna har ett litet utbud och bra priser istället för ett stort utbud och dyra priser. Som när jag var på Myrorna i Malmö senast blev jag chockad av de höga priserna och då tycker jag inte alls att det är kul att handla second hand. Därför gillar jag Röda korset mer för de har enligt mig bättre priser, än om utbudet är mindre. HÄR har jag svarat på massor av frågor om second hand shopping så kika in om du t.ex vill veta vilka butiker jag rekommenderar, vilka mina bästa tips är osv.

 

Jag undrar hur lång du är och hur mycket du väger?

Jag är 165 cm lång, eller kort och väger 52 kg.

 

Vad ska du göra jul och nyår?

På julafton ska jag och Kevin vara med vår pappa hos farmor och farfar med min farbror och hans familj. Och på nyår blir jag och Kevin hemma hos pappa. I vanliga fall brukar jag vara med vänner på nyår men eftersom jag ändå inte kan dansa eller dricka alkohol och troligen bara kommer ligga och ha ont känns det väldigt meningslöst att vara på fest haha.

 

Nämn 10 grejer du tycker om?

Min familj.

Att vara kreativ.

Lyssna på Elvis Presley.

Se bilder på Marilyn Monroe och Elvis Presley.

Se på serier.

Baka godsaker.

Fynda second hand.

Kläder.

Resa.

Blogga.

 

 

Jag har en fråga då du handlar mycket på Second Hand. Brukar du frysa in dina nyinköpta

Drömresemål?

Svar: Åh jag har så många ställen jag vill hinna besöka, olika städer i USA, Afrika, jag vill till Thailand igen för jag minns inte så mycket från den resan (var 11 år tror jag), Kina, Japan… Listan kan göras lång men jag tror att om jag bara fick välja ett ställe skulle det bli Kina. Jag vill se landet, uppleva kulturen, äta maten, handla billigt och bara få uppleva landet och träffa människorna.

 

Eftersom jag råkade stanna och inte höra klart din älghistoria så är min fråga om du inte kan dra älghistorian igen =) Har stört mig på att jag stannade och inte lyssnade klart ett tag nu haha.

Svar: Det är min kära vän Therese som jag började berätta en historia för när vi var på Liseberg om när vi krockade med en älg men hon tyckte det var roligare att spana in Andreas Wijk som också var på Liseberg så hon slutade lyssna på mig, haha. Men i alla fall så var jag inte så gammal när det här hände så jag minns inte så mycket men jag och min lillebror Kevin satt i baksätet på bilen medan min moster och hennes kille satt fram. Det var vinter och glashalt på vägen och vi skulle från Umeå upp till Sorsele där många av mina släktingar bor. Han hann se älgen på vägen och bromsade men i och med att det var så halt körde vi ändå på den men i inte i full fart förmodar jag. Älgen sprang in i skogen och de vuxna ringde polisen som kom till platsen. Det enda jag egentligen minns var att poliserna pratade om att gå in i skogen och leta älgen och skjuta den ifall den var skadad och att jag sa att jag inte ville följa med, jag trodde att vi skulle måsta följa med ut i skogen och leta den. Jag tror det slutade med att de sköt den men är inte helt säker.

 

 

Vad har du planerat att göra nu när du kommer till norrland snart?

Först och främst så hoppas jag verkligen att jag kan komma för om jag är lika dålig som jag är nu tror jag inte att jag klarar flygresan, att sitta. Men jag hoppas såklart att allt ska bli som planerat! Men om jag kommer upp så ska jag först och främst se till att träffa pappa och resten av släkten som farmor, farfar, mormor, kusiner, morbror osv och sedan såklart vännerna! Jag lär nog inte kunna göra så mycket men man får väl se till att mest bara ligga ner och snacka, se på film eller så, umgås J

 

Jag skulle veta lite om vad allt det här med ryggen kommer ifrån liksom, vad var det som hände?

Man vet inte 100 procentigt hur eller varför jag fick diskbråck men både min mamma och pappa har stora ryggbesvär och släktingar från både mammas och pappas sida också så jag har det helt enkelt i släkten att ha en svag rygg. Men sedan så gick jag en aerobics-kurs på skolan som var tre dagar i veckan och det var nog det som utlöste det hela, det blev för mycket på en och samma gång för min rygg. Men sen så brukar diskbråck oftast läka av sig själv efter någon månad, jag hade bara oturen att höra till dem som inte läkte. I min kategori ”Min rygg” eller i kategorin ”Frågor och svar” står det en del om ryggen om du vill läsa mer.

 

Bästa secondhand affärer??

Själv föredrar jag absolut att handla second hand på loppisar då det oftast är mycket billigare! Men om jag ska välja en second hand butik skulle jag nog säga Röda korset. För mig handlar second hand mycket om att handla billigt och få mycket för pengarna därför ser jag hellre att butikerna har ett litet utbud och bra priser istället för ett stort utbud och dyra priser. Som när jag var på Myrorna i Malmö senast blev jag chockad av de höga priserna och då tycker jag inte alls att det är kul att handla second hand. Därför gillar jag Röda korset mer för de har enligt mig bättre priser, än om utbudet är mindre. HÄR har jag svarat på massor av frågor om second hand shopping så kika in om du t.ex vill veta vilka butiker jag rekommenderar, vilka mina bästa tips är osv.

 

Jag undrar hur lång du är och hur mycket du väger?

Jag är 165 cm lång, eller kort och väger 52 kg.

 

Vad ska du göra jul och nyår?

På julafton ska jag och Kevin vara med vår pappa hos farmor och farfar med min farbror och hans familj. Och på nyår blir jag och Kevin hemma hos pappa. I vanliga fall brukar jag vara med vänner på nyår men eftersom jag ändå inte kan dansa eller dricka alkohol och troligen bara kommer ligga och ha ont känns det väldigt meningslöst att vara på fest haha.

 

Nämn 10 grejer du tycker om?

Min familj.

Att vara kreativ.

Lyssna på Elvis Presley.

Se bilder på Marilyn Monroe och Elvis Presley.

Se på serier.

Baka godsaker.

Fynda second hand.

Kläder.

Resa.

Blogga.

 

 

Jag har en fråga då du handlar mycket på Second Hand. Brukar du frysa in dina nyinköpta klädesplagg eller har du någon annan metod för att undvika att råka få med ohyra (pälsäng och sådant) i köpet?

Jag brukar tvätta kläderna direkt jag kommer hem för jag tror inte att de små krypen klarar av sån värme och om det är olika färger på kläderna så jag inte kan tvätta dem samtidigt ser jag till att förvara de otvättade plaggen i en påse tills de åker in i tvättmaskinen.

klädesplagg eller har du någon annan metod för att undvika att råka få med ohyra (pälsäng och sådant) i köpet?

Jag brukar tvätta kläderna direkt jag kommer hem för jag tror inte att de små krypen klarar av sån värme och om det är olika färger på kläderna så jag inte kan tvätta dem samtidigt ser jag till att förvara de otvättade plaggen i en påse tills de åker in i tvättmaskinen.




Kommentarer

Aaa trevlig och rolig läsning!



www.alexandrastyle.se


Kom ihåg






Trackback