Sista dagen i Amsterdam - Bildbomb!

Hej! Nu ligger jag i min säng och bloggar, japp, jag är hemma i Sverige igen! Resan till Nederländerna var som vanligt fantastisk, jag är väldigt förtjust i hela landet, men älskar verkligen Amsterdam! Snacka om en stad som har allt, shopping, loppisar, kultur, mat, nattliv, marknader, och otroligt mycket vackert att vila ögonen på! Igår var min och mammas sista dag i landet så vi spenderade hela dagen i Amsterdam som dessutom bjöd på sol och värme, så mina svarta byxor var ett klädval jag fick ångra! Här kommer en hel drös med bilder från gårdagen, hoppas ni gillar dem! :)
 
 
Kolla hur mycket det tredje huset lutar framåt! Nästan överallt ser man hus som lutar och är sneda, det är lite utav stadens charm om du frågar mig.
 
Red Light District är faktiskt ett väldigt fint område med några utav stadens vackraste gator och byggnader, men prostitutionen är något jag aldrig kommer vänja mig vid. Tycker alltid lika synd om tjejerna som står halvnakna i skyltfönstren för att sälja sina kroppar.
 
När vi promenerade vidare så gick vi förbi en uteservering där den här coola tjejen satt och jag var bara tvungen att fota henne (frågade naturligtvis om lov), hon såg så jäkla cool ut!
 
Min solfjäder hängde såklart med, jag åker aldrig någonstans utan den (blir väldigt lätt varm/svettig av mina värktabletter)! ;)
 
Ett hus med otroligt sneda fönster och väggar!
 
Vi gick på Albert Cuyp marknaden och köpte varsin super duper god macka och nypressad juice som vi sedan njöt av i en närliggande park.
 
En av anledningarna till varför jag tycker så bra om Amsterdam är på grund av alla vackra kanaler och de söta husbåtarna.
 
Holländarna och deras cannabis, det här är två av väldigt många cannabisbutiker som ligger efter gågatan i centrum...
 
Amsterdam Centraal är en fantastisk och pampig byggnad!
 
Vid klockan 21 lyfte planet och vi lämnade Nederländerna för den här gången.



Kommentarer

Åh vad härligt, jag vill så till Amsterdam, har bara varit där en eftermiddag, men vill se mer :P :) Verkar vara en så mysig och fin stad :D Tack för att du delar med dig av bilderna :D

Svar: En eftermiddag är bättre än ingenting, men man hinner inte se så mycket av staden på den korta tiden. Om du någon gång har möjlighet att åka till Amsterdam på en weekendresa eller så så tycker jag att du ska ta chansen, det är en fantastisk stad! :D Det finns så mycket att se och göra där! Kul att du gillar mina bilder, tack! Kram
Jennilie


Kom ihåg






Trackback