Bilder från i lördags

I lördags var jag, mamma, styvpappa och mina två småbröder i Lund. Dagen innan såg vi att Lund skulle ha över 25 grader varmt och sol på det, medans det här hemma bara skulle vara ca 13 grader. Så vi körde till Lund och det var så himla skönt när vi klev ut ur bilen och det visade sig vara ca 27 grader varmt :D Vi började med att strosa runt på stan, denna gången var det dock brorsan som shoppade loss och inte jag. Sedan åt vi mjukglass och bara njöt av allt folkliv. Det var sån stämning på stan och smockat med folk som sjöng, studenter som var utklädda och hade olika roliga uppdrag och barn som var målade i ansiktet.
 
 
Innan vi lämnade centrum så köpte vi med oss mat och lite annat gott som vi tog med oss till Botaniska trädgården, en stor och väldigt fin park i stan.
 
 
Efter att ha käkat en god kebabtallrik så åt vi frukt och jordgubbar i solen.
 
 
Sedan gick jag och mamma en promenad i parken för att spana in alla super vackra träd och blommor. Det jag älskar mest med maj är alla super vackra blommande träd, speciellt de med rosa blommor. Och så rapsfälten såklart! Det har ganska nyligen börjat blomma här omkring Simrishamn så det är så vackert nu.
 
 
Bara någon meter från där vi hade picknick fanns ett stort träd där det bodde en söt liten ekorre! Han hade sitt bo lite högre upp så han samlade massor av kvistar som han bar dit, så vi fick en liveshow i flera timmar :)
 
 
Precis innan vi bestämde oss för att åka hem så gick dessa sötnosar förbi.
 
 
Jag var ju lite orolig över hur jag skulle orka med dagsutflykten men otroligt nog så gick det väldigt bra. Jag fick dubbla min dos med smärtlindrande för ryggen så det var inget större problem. Och så fick jag sån himla energi av alla människor, av värmen och alla fina blommor så tröttheten tog inte över. Däremot så har dagarna efteråt varit svåra. Jag har haft väldigt jobbigt med värken i ryggen och jag har varit så trött och orkelös att jag nästan inte tagit mig ur sängen. Men det var ändå värt dagen i Lund för vi hade det alla så otroligt bra :D



Kommentarer

ohhhhhhhhhhhhh en ekorre.jag som ÄLSKAR ekorrar. jag hade aldrig velat åka hem ha ha


Kom ihåg






Trackback