Vår lilla semester via instagram

Hejsan! I måndags åkte jag, mamma och lillebror iväg på en liten bilsemester! Vi sov första natten på hotell i Jönköping, natt två och tre spenderade vi i en stuga på campingen i Mellerud för att sedan spendera sista natten på hotell i Jönköping igen. Vi har haft det hur bra, kul och mysigt som helst! Fastän vi bara var borta i fem dagar så känns det som vi var borta i åtminstone en vecka, om inte mer. Vädret har verkligen varit på vår sida, fast hela sommaren (hittills) har ju varit fantastisk med sol och värme nästan varenda dag!
 
Eftersom vi var ute och flängde en hel del så orkade jag inte gå och bära på min tunga systemkamera, så ni får helt enkelt nöja er med mobilbilder. Ni som följer mig på instagram @dayswithjen har redan sett alla bilder, men jag tänkte att jag ändå kunde visa en del av dem här.
 
1. I måndags då vi började resan upp till Jönköping. 2. Framme på hotellet! 3. Efter att ha ätit en god buffé fick man köpa friterad banan med glass för ynka 10 kr! 4. Jag shoppade en hel del på rean.
 
1. På tisdagen hoppade vi in i bilen igen för att köra till Mellerud. 2. Inne i Mellerud, väntar på mat. 3. På eftermiddagen/kvällen åkte vi till Sunnanå hamn, där var det super fint och mysigt! 4. I Sunnanå.
 
1. Oj vad vi har ätit mycket onyttigt under resan! Det har blivit både glass och godis varenda dag, men det är ju så gott! 2. I Sunnanå, tittar på när brorsan badar (ja, jag är en badkruka!). 3. På torsdagen körde vi tillbaka till Jönköping, här sitter jag och lillebror och kramas. 4. Sista morgonen (fredag), käkar god hotellfrukost.
 

Idag har jag och mamma haft en loppisdag :) Vi började dagen med att gå på Suckarnas gång här i Simrishamn, där fyndade jag ett par klackskor, ett par shorts, två klänningar, en Levis jeansjacka, två ljuslyktor och ett par solglasögon. Efter Suckarnas gång skyndade vi oss vidare till en annan loppis som låg här i Simrishamn! Den var ganska stor men jag hittade ändå ingenting att köpa där. Efter lite lunch och vila så körde vi till Kivik för att gå på en tredje loppis. Där var det smockat med folk plus att det var kokhett i solen, så man gick mest bara omkring och svettades. Men jag hittade tre fina koppar med tillhörande fat som jag köpte, sedan sökte jag mig till skuggan där jag plockade och åt massor av super goda körsbär.
 
Just nu ligger jag i soffan och här vill jag nog spendera hela kvällen. Är så himla trött, vi kom hem rätt sent igår kväll och i morse klev jag upp ganska tidigt.. Men det var det såklart värt :)
 
Vad har ni haft för er på sistone?



Kommentarer

Ha! Kom hem från Simrishamn idag, har varit där i tre dagar. Körde förbi en loppis vid någon kyrka eller kulturhus i Simrishamn, vid parken typ. Simrishamn IF eller något hade loppis. Är det det som kallas suckarnas gång? :)


Kom ihåg






Trackback