En härlig dag i Lund

Hejsan! Som jag skrev tidigare idag så var jag och min mamma i Lund Igår. Vi tycker båda två att Lund är en super mysig stad så vi brukar försöka åka dit någon till några gånger per år. Vi hade som sagt super tur med vädret, 19 grader och sol, man kände verkligen att det var vår i luften :)
 
När vi kom fram till Lund började vi med att äta lunch på ett mysigt ställe som heter Ebbas skafferi.
 
 
Jag åt grillad kyckling, riktigt gott.
 
 
Efter maten kikade vi i butiker och shoppade. Här tar jag en liten vilopaus och passar på att äta lite godis.
 
 
På eftermiddagen kände vi att vi var klara på stan, men det var fortfarande så fint väder och vi ville inte åka hem så istället åkte vi till den Botaniska trädgården. Där hade en del löv börjat slå ut.
 
 
Det fanns massssor av blommor i parken, det var verkligen super fint!
 
 
Vi satte oss på en filt för att få vila våra fötter och äta middag.
 
 
Till middag fick det bli en kebabtallrik.
 
 
Vi hittade ett ställe i stan som sålde billig frukt och billiga grönsaker, så vi köpte en förpackning med jordgubbar att smaska i oss som efterrrätt :)
 
 
När fötterna äntligen fått tillbaka känseln (okej så farligt var det inte, men jag hade faktiskt väldigt ont i fossingarna efter att ha gått så mycket) så gick vi omkring i parken och kikade på alla blommor som slagit ut.
 
 
Jag har aldrig sett så många blommor på samma ställe förut, det var magiskt! Och ser ni vad härligt det ser ut med mannen som springer i shorts och t-shirt?!
 
 
Vid 19 tiden bestämde vi oss för att åka hem igen. Solen hade gått ner så jag tyckte det var lite hurvigt ute, men sedan såg jag att det ändå var hela 16 grader varmt.
 
 
Så där såg våran dag ut! Vi har redan börjat prata om att åka tillbaka till Lund i slutet på maj då det är ännu varmare ute och massor av nya blommor har slagit ut :)
 
Nu ska jag krypa i säng, god natt. Kram!



Kommentarer

fantastiskt vacker med värsta blå blomster ängen.
ljuvligt

Lund är fint, jag har bott här hela mitt liv ^^

» Anita

Trevligt! Var u fantastiskt väder igår, idag också förutom vinden.


Kom ihåg






Trackback