Mina måste-ha-plagg i höst!

 Jag tänkte ägna ett inlägg åt höstens (och vinterns) mode-måsten för mig! Det blir kallare ute och man måste klä sig varmare men man kan göra det väldigt snyggt.
 
Till hösten tycker jag att fler ska satsa på huvudbodnader som kepsar, hattar och mössor. Själv har jag ju i princip alltid något på huvudet men det har aldrig känts så rätt som nu! Svart är den snyggaste färgen och passar ju med allt, men jag tycker även man kan variera sig lite och kanske köpa en grå hatt eller den här vinröda kepsen.
 
 
Stora och maffiga örhängen har nog aldrig varit så rätt som nu! De ska verkligen synas och personligen gillar jag de i guld eller med gulddetaljer. De från Nelly är i mina ögon helt perfekta!
 
 
Så här på hösten finns det inget mysigare i klädväg än en riktigt mjuk och mysig tröja. Jag kommer satsa på färger som svart, grått, vinrött, plommonlila, kornblått och ljusrosa.
 
 
I år har skinnjackan fått en motståndare, nämligen den långa kappan! Gina tricot har fått in två super snygga varianter och den från Nelly skulle jag inte heller säga nej till. Satsa på en svart eller mörkgrå för då kan du matcha dem med att möjliga färger.
 
 
Men bara för att skinnjackan har fått en motståndare betyder det inte att skinnjackan är utesluten. Det är fortfarande den i motorcykelstil som gäller och satsa på en i äkta skinn, du kommer inte ångra dig! Skinn- och lackvästen känns också helt rätt i höst!
 
 
Jag längtar efter att få bära massor av snygga och tajta byxor. De vanliga jeansen fungerar såklar utmärkt men i år vill jag även bära militärgrönt, vinrött, lack och skinn på mina ben. Guld och kornblått känns också helt rätt!
 
 
Och så kommer vi till skor som jag nog tycker är roligast.. Ingen har nog missat trenden med sneakers med inbyggd kilklack. De svarta i lack från Nelly är de snyggaste jag sett på länge!
 
 
Och så de gamla hederliga kängorna! Ett par klassiska Dr Martens är alltid rätt och kommer fungera varenda höst, de är tidlösa.
 
 
Som ni ser går färgskalan i svart, grått, vinrött, kornblott, militärgrönt och guld, varma och murriga färger. Men jag kommer även bära plommonlila och ljusrosa då jag tycker att de är super fina färger.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback