Emporia

Idag efter att jag och mamma lämnade av en familjemedlem till flygplatsen i Malmö så bestämde vi oss för att besöka det nybyggda köpcentret Emporia. Vad jag har hört så är det Skandinaviens största köpcentrum och ja visst var det stort, och super läcker design på byggnaden! Vi strosade runt i ett gäng butiker, shoppade, vilade och åt mat. Vi var en kvart tidiga innan alla butiker öppnade så då gick vi in på Willys för att köpa lite fika. När vi skulle betala fick jag syn på min dröm typ, världens godaste glass Carte D'Or Texas Pecan såldes för endast 10 kr!!!! Vanligtvis kostar de ca 34 kr men nu 10 kr, jag dog lite. Vi var tvugna att köpa en förpackning än om klockan bara var 10 på morgonen. Vi smaskade i oss det vi orkade men jag fick nog i mig lite för mycket för efter glassätandet sprack mina vita jeans i baken, haha!! Vilken jäkla tur att jag hade en lång kavaj så jag kunde gömma det. Synd bara att jag nu inte har några vita jeans..
 
 
Lunchen käkade vi på Jensens, älskar den där såsen!
 
 
Fina mamma <3
 
 
Strax innan vi skulle gå till bilen, jag och min shopping. Köpte dock lite mer på vägen ut så lägg till en påse ;) Jag köpte en ny vinterjacka vilket var på tiden, har haft samma i flera år nu så den börjar vara lite sliten, dessutom ville jag ha en svart (min förra var mörkgrön). Köpte även två par byxor, en t-shirt, fyra tröjor, ett par örhängen, en blå mascara och ett ställ för örhängen. Ska fota allt imorgon så ni får se grejerna.
 
 
Jag är så förblånat glad över att jag klarade av den här dagen. Men jag tog extra medicin för att hålla smärtan i någorlunda schack och så såg vi till att vila titt som tätt, som tur är hade de soffar lite överallt som man kunde vila på.
 
Nu ska jag se nya avsnittet av TVD och sedan sova. Imorgon ska jag berätta den där roliga grejen som jag pratade om tidigare i veckan, så kika in då!! :D



Kommentarer

Åh, TGR är en sån himla kul butik. Är i princip omöjligt att gå in där utan att köpa något! Älskar alla roliga och fina (och billiga haha!!) saker dem har. Jättenyfiken på vad du shoppat så det ser jag fram emot att få se =)

använde för övrigt täckstiftet idag och det är verkligen awesome! tur att jag testade hos dig för jag tror jag fått en ny favorit i sminkväskan nu haha =) kraaam!

Å så ser jag nu att jag mitt i kommentaren helt plötsligt bara slutade att skriva med stor bokstav i början på meningarna. Stör mig när jag gör så haha. Kram igen! ;)


Kom ihåg






Trackback