Breaking Dawn part 2 - Spoilers

Bildakälla 1 & 2.
 
 
Ikväll fick jag äntligen se den efterlängtade filmen Breaking Dawn part two, den avslutande delen av The Twilight Saga. Jag har nog inte riktigt förstått att det är slut nu, det kommer ingen film igen om ett år utan det är verkligen slut. Det känns såklart super tråkigt men å andra sidan gillar jag att de slutar på topp!
 
Update; Det var visst någon som hann läsa inlägget och sedan skrev att jag borde ha varnat för spoilers, men till mitt försvar så står det klart och tydligt i rubriken "Spoilers". Men då ser jag till att skriva det här med, inlägget är fullt med spoilers så om ni inte sett filmen borde ni inte läsa vidare.
 
Och vad tyckte jag om filmen då? Jo jag älskade den! Det var lite trist att man knappt fick se några av människorna i den här filmen men å andra sidan kan det inte bli för mycket vampyrer. Jag gillade att man fick se Bellas första jakt och när hon slog till Jacob när hon fick veta att han präglats på hennes och Edwards dotter. En annan scen som jag verkligen skrattade till var när Jacob började "strippa" inför Charlie (Bellas pappa), haha! Och så älskade jag den långa fightscenen i slutet!! Det var det bästa tyckte jag. Blev först helt paff när Carlisle förlorade huvudet och sedan Jasper, men då tänkte jag att de kanske skulle överleva ändå, så länge ingen eldade upp dem. Och så tycker jag det var himla kul när Jane insåg att där mot slutet att hennes krafter inte skyddade henne pga Bella, och att hon då började springa iväg den fegisen. Så ja, jag älskade verkligen fighten. Kände mig så lurad när det sedan visade sig vara Alice syn men det var då lika så bra, då är man då säker på att Carlisle och Jasper överlevde :)
 
Till det negativa då.. Tycker inte man fick se tillräckligt av vargarna i sin mänskliga form, förutom Jacob då. Och jag gillade inte hur de hade gjort Reneesme som barn, det såg för datagjort och märkligt ut. Å andra sidan vet jag inte hur de annars skulle ha löst det eftersom hon skulle ha tänder och att man skulle se att det var samma tjej hela tiden, fast än hon växte och växte. Men förutom det vet jag inte om jag kommer på något mer negativt förutom att filmen var för kort, tycker den kunde ha varit åtminstone en halvtimme till.
 
Nog med mina åsikter, vad tyckte ni?



Kommentarer
» Sofi

Vore snällt om du varnat för spoiler :/

Svar: Men det står "Spoilers" klart och tydligt i rubriken! Trodde det räckte men jag får väl skriva det i själva inlägget också. Tråkigt att du inte såg rubriken och hann läsa.
Jennilie

» Linn

Instämmer helt! Grym film och det enda negativa enligt mig var Reneesme som såg väldigt fake-ad ut i några scener och att den var alldeles för kort! Så sorgligt att det är över, har ju varit en stor, stor del av mitt och många andras liv! <3

» emma

tyckte med den var för kort..

Svar: Ja eller hur. Fast det har jag tyckt om alla de filmerna. Men det blir väl så när man har läst böckerna, man vet att så mycket inte är med..
Jennilie


Kom ihåg






Trackback