En dag på vackra Österlen!

Just nu är det så fruktansvärt vackert här på Österlen, all grönska, växter, blommor och blommande träd. Och min favorit, de gula rapsfälten. Jag önskar att de kunde blomma hela sommaren men eftersom de inte gör det får man se till att njuta av dem så gott det går under den relativt korta tid de blommar. Igår bestämde jag och mamma att vi idag skulle ta bilen och åka runt lite här på Österlen, sagt och gjort! Vi har åkt på små vägar men främst varit ute och promenerat i små vackra byar, njutit och tagit bilder. Jag mår så bra av det. Jag mår bra då jag är omgiven av vackra ting, blir varm i hela kroppen och helt lyrisk. Här kommer ett gäng bilder vi tog idag.



Förutom rapsfälten så är dessa vackra rosa träd mina favoriter.



Vi hade med oss lunch så då satte vi oss nere vid havet och åt.



RAPSFÄLT :)


Lite här och var finns det bord där det säljs färskpressad äppelmust, man tar en flaska och lämnar lite pengar i en burk som står där. Tycker det är så kul att det verkar fungera, att ingen tar pengarna och att folk betalar för musten och inte bara snor den. Vi köpte i alla fall en flaska och det var super gott!




Kommentarer

Åh vilka mysiga bilder!!

» Petra

fantastiska bilder. fantastiska färger

» Daria

Helt underbara bilder!


Kom ihåg






Trackback