Tips på studentpresenter

Fick förfrågan om jag kunde ge lite tips på studentpresenter, tyckte det lät som en bra idé så här kommer lite olika idéer i olika prisklasser.

En snygg klocka borde alla ha och jag tycker det är en bra grej att ge bort. Utgå från personens smak och stil för att hitta rätt stil och färg på klockan.

En kamera är en annan grej som alla borde ha. Jag är verkligen inget fan av mobilbilder så känner du någon som bara använder sig av mobilen då de ska fota är en kamera en bra present.

Presentkort slår aldrig fel om du är lite osäker på vad du ska köpa. Och för att det inte ska bli för trist så kan ni ju tillsammans gå på stan så personen får handla upp sitt presentkort och ni kan passa på att köpa en glass eller gå och ta en fika.


Presentkortsbild. Klocka Ur & Penn. Kamera Elgiganten.

Det här är en grej som jag själv skulle uppskatta. Gå ihop ett par vänner eller gör det själv tillsammans med den som tagit studenten. Se till att vara ensamma hemma och köp hem ingredienser för att laga en god middag tillsammans följt av en efterrätt. Sedan kan ni lyxa till det med en drink. Mot kvällen kan ni krypa ihop framför tv'n och se på en film eller sitta och prata halva natten.


Matkasse. Drinkbild. Tårta.

När jag tog studenten fick jag ett armband av min pappa, farmor och farfar. Jag älskar det och tycker det är en sån bra present, ett enkelt armband är tidlöst!

Dessa armband är från Guldfynd.


Ge bort en upplevelse, t.ex manikyr, ett besök till frisören eller massage.


Massagebild. Klippbild. Manikybild.

Har man mycket pengar att spendera på sin vän eller släkting skulle jag skämma bort denne med en weekend till t.ex London. Men vill man inte gå så långt kan man ju alltid boka en hotellnatt i sin stad eller en annan stad. På dagen kan man gå på stan, kanske käka en god middag på restaurang eller vad man nu kan tänkas vilja göra.

Londonbild. Hotellbild. Middagsbild.

Själv så tycker jag att ett smycke är en bra grej, gärna i äkta silver eller guld (behöver ju inte vara äkta rakt igenom utan det kan vara pläterat) så färgen håller länge. Jag vet att vissa stånd som finns ute på stan brukar sälja en del snygga pläterade smycken för budgetpriser, annars finns det en del i olika smyckesbutiker också.



Kommentarer
» Petra

bra tips!


Kom ihåg






Trackback