Har visat brösten för fem främmande personer!

Ja det är faktiskt sant, under den senaste veckan har jag hunnit med att visa mig topless inför fem olika personer och det hör ju inte till vanligheterna! Men för att ta det hela från början så satt jag och mamma en kväll i förra veckan och såg på ett program som handlade om nån som hade cancer och då började vi prata om att man ska undersöka sina bröst regelbundet. Jag har varit värdelös på det och bara gjort det en gång tidigare, så jag började känna och upptäckte snabbt en knöl i mitt ena bröst. I och med att jag redan har svårt med ångest blev det såklart värre än om jag försökte att inte tänka på det så dagen efter ringde vi hälsocentralen och redan samma dag fick jag komma och träffa en läkare. Han undersökte mig och konstaterade ganska snabbt att det nog bara var en körtel eller fettknöl, men för att vara på den säkra sidan skickade han en remiss till mammografin i Kristianstad. Fick snabbt en tid dit så det är där jag och mamma har varit idag. En läkare gjorde ett ultraljud av knölen men sa snabbt att det var en ofarlig körtel. Pjuh! Men de tog ändå cellprover så då fick jag träffa en ny läkare som tog prover från ena bröstet genom en spruta, får provsvaren om ca en vecka men eftersom två läkare nu sagt att det är en körtel så har jag inget att oroa mig för känns det som.

Jag är glad och lättad att det visade sig vara något ofarligt, än om det är väldigt sällsynt för kvinnor i min ålder att få bröstcancer så händer det ju, man är tryvärr aldrig säker. Så från och med nu ska jag vara noggrann med att undersöka mina bröst vilket man enklast gör i duschen då man är blöt, HÄR ser ni hur man gör då man undersöker sig. Jag tycker att vi alla borde göra det till en vana i samband med att vi duschar! Lär känna era bröst så ni märker om ni får en knöl eller om andra ändringar uppstår!



Kommentarer
» Aaron

Wonderful news that you are good and healthy Jen!


Kom ihåg






Trackback