Några svar angående ebay

Jag får nästan dagligen frågor angående ebay, hur det funkar, hur man ska betala, hur lång tid frakten tar osv. Jag har en gång tidigare svarat på flera frågor angående ebay som ni kan läsa HÄR, har även skrivit ett inlägg HÄR om hur du beställer en vara. Men under de senaste dagarna har ytterligare några frågor trillat in så de tänkte jag svara på nu.
 
Alltså hur funkar det där med att handla på ebay?
Så här gick JAG tillväga. Jag började med att göra ett paypalkonto (gratis) för att enkelt och smidigt kunna betala mina köp (de flesta godtar dessutom bara betalning med paypal). Sedan gjorde jag ett ebaykonto (gratis) för att kunna handla, lägga grejer i en minneslista, spara bra säljare osv. Sedan är det bara att söka runt på ebays alla tusentals, eller miljontals olika sidor beroende på vad du letar efter. Det finns olika kategorier och man kan använda egna sökord. Själv brukar jag oftast bara surfa runt för att få se lite allt möjligt och ibland om det är något speciellt jag vill ha använder jag sökord (på engelska såklart). När man hittat något man vill köpa så gör man så HÄR. När man gått igenom alla stegen som länken visar och man har betalat brukar man få mejl från säljaren när varan har skickats vilket de brukar göra rätt snabbt.
 
Har du åkt på tull m.m?
Nej det har jag inte.
 
Jag kollar bara på grejer från Storbritanien för jag vill inte åka på tull, har du beställt från nått annat ställe och åkt på tull?
Jag har bara beställt från Storbritannien en gång, annars är det nästan alltid från Kina. Och som jag skrev som svar på föregående fråga så nej, jag har aldrig behövt betala tull eller andra avgifter.



Kommentarer

Tack för svaren! :D


Kom ihåg






Trackback