Några tusen fattigare

Det är inte ofta (eller typ aldrig) jag lägger mer än tusen kronor på något men idag handlade jag för ett par tusen. Och vad var det jag köpte då? Jo en systemkamera och en ny mobiltelefon! Jag har så himla länge velat ha en egen systemkamera och på sistone har mamma läst en hel del om olika så jag hade mest spanat in Canon EOS 600D och Canon EOS 550D. Imorse gick jag in på elgiganten.se och såg att dem hade en internetkampanj på just en av dem jag hade spanat in så då slog jag till och det känns så bra. Jag passade även på att beställa en ny mobil för den jag har nu blir bara sämrre för var dag och får bara fler och fler fel. Sedan ska jag läsa på lite om objektiv för jag skulle vilja ha ett som passar mina outfitbilder, att jag blir klar och att bakgrunden blir ganska suddig så det blir nästa grej jag får spara ihop till.

Min nya kamera. 




Och min nya mobil.



Någon av er som har något av det ovan och har något att säga om dem? Positiva eller negativa grejer.
Nu ska jag sova så ha det fint tills vi hörs nästa gång :) Kram.

 

UPDATE: Jag vet att man kan ändra väldigt mycket i kameran men jag tycker inte att det är tillräckligt utan jag vill ha suddigare bakgrund än vad man kan ställa in med kameran och objektivet som följer med, det är därför jag troligen kommer köpa till ett bättre objektiv.




Kommentarer

det negativa med xperian är att den är så otroligt liten! min bror glömde/märkte inte att han hade den i byxfickan så han slängde byxorna i tvättmaskinen. mobilen har inte fungerat sedan dess haha.

» Anita

skal väre en innsilling på kamera en av bokstavsammensetningene man kan vrida til, som gjör det foran klart og bakgrunnen suddig. Man må også justere tallkombinasjonen. Kommer inte ihåg hur man gjör, anvender mest auto:P men om du goggler det så får du nog svar. Jeg leste om det på nån blogg. Så du skal med andra ord inte behöva og köpa en ny lins.

jag har kameran, den är sjukt bra :D

Jag vet många som har den telefonen, men har inte hört någon klaga på den :) så ska nog inte vara nån fara! :)

» Carro

Du behöver inget objektiv för att fixa suddig bakgrund (kort skärpedjup). Det är inställningarna du behöver pilla på, bländaren för att vara exakt.

» Lina

Mobiltelefonen är grym (jag har dock pro versionen, den med tangentbord). Pytteliten men ändå lätt att hitta när man slarvar bort den (som jag ofta gör). Det går även att tappa telefonen i marken flera gånger utan att den går sönder! Men annars är den liten, snabb, flexibel, snygg och smart.

Jag har själv den mobilen, och jag gillar den inte alls.. jäättesvår att smsa med, för den har typ världens minsta knappar.. och lite jobbigt med när man ska byta bakgrund, så går det inte att ha bilden i helbild, utan den zoomas in.. annars är den okej :)

Carro: Jag vet att man ska ändra inställningar i kameran och att man kan få suddig bakgrund då med MEN det blir inte alls lika suddigt som jag vill ha det. Det är därför jag vill köpa ett objektiv (teleobjektiv) så att bakgrunden blir lika suddig som jag vill ha den på helkroppsbilder :)



Lina: Vad bra! Jag har precis fått hem min och än så länge känns den bra =)


Kom ihåg






Trackback