Borta bra men hemma bäst

Hej! Vi kom hem igår kväll efter 23 någon gång och även på flygen hem hade jag sådan tur att det var lite folk så jag fick ligga ensam på tre säten, tjoho skrek ryggen. Idag var det tillbaka till rutinerna med träning hos sjukgymnasten och efter det gick jag och mamma på promenad i solen. Bara det är helt sjuuuukt!!! Igår var vi uppe i Ume (nån mil utanför) och där var det ca 10 minusgrader och hur mycket snö som helst och idag vaknar man upp i Simrishamn där det är strålande sol, 7 plusgrader, blommor som blommar och ingen snö (ingen blåst idag heller för den delen).

Så här såg det ut i Umeå innan vi åkte.



Och idag ser det ut så här här hemma.



Jag kan ju helt klart säga att jag föredrar Skåne framför Umeå, än om det kanske blåser mycket och regnar en del på vintern så har jag det så mycket hellre så än 20 minus och snö. Nej jag är ingen vintermänniska och är så glad att jag bor här nere i Skåne nu.



Kommentarer

oooh jag skulle göra vad som helst för all den snön :D:D:D:D

idag fick vi dock lite snö här nere i simrishamn..

lite men ändå... fast det kunde kommit på julafton istället. men ohhh nej sån tur hade vi ej


Kom ihåg






Trackback