Första februari

Hej. Igår så såg jag och bröderna på filmen "I rymden finns inga känslor" med Bill Skarsgård och Cecilia Forss, och åt massor av godis och snacks. Jag såg filmen för första gången uppe i Umeå efter nyår men gillade den skarpt så jag såg den igen igår. Jag måste verkligen tipsa er om den filmen om ni inte redan sett den, vi satt och skrattade hur mycket som helst, den är som så charmig och skön. Och en annan film jag måste tipsa om är "Changeling" med Angelina Jolie! Den är ganska lång men så sevärd, är nog en av de bästa filmer jag sett och väldigt gripande. Och en sista när jag ändå är i gång, "Hur många lingon finns det i världen", bra den med!. Har ni någon bra film och tipsa mig om?!


Kängor//Second hand 50 kr
Jeans//Cubus 149 kr
Tröja//H&M 199 kr
Kofta//H&M 79 kr
Skinnjacka//Second hand 300 kr
Hatt//H&M 99 kr
Väska//Second hand 15 kr

Idag var jag hos syster tandläkare för första gången på två år och för första gången då det kostar för mig. Jag var ganska nervös, inte inför besöket utan för hur dyrt det skulle bli. Det var en undersökning och så tog hon bort lite tandsten så det gick på 605 kr. MEN man får ju tydligen någon rabatt, 300 kr per år och eftersom jag inte varit där på 2 år hade jag två såna rabatter att utnyttja så det kostade mig endast 5 kr, pjuh! Blev ganska lättad när jag fick höra det. Och ännu mer lättad blev jag då jag fick höra att jag inte hade något hål som behövde lagas så nu dröjer det över ett år till nästa besök igen, lika bra det.



Kommentarer
» Aaron

I rely on good food, sports, books, and movies to make it through the winter. Well the last four I've seen I liked were 'you will meet a tall, dark stranger', a Woody Allen movie, and then 'unstoppable' with Denzel Washington, 'greenberg', with Ben Stiller. Want to see 'Moneyball' also for sure.

First: Loving the outfit. Second if you have not watched: Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Little Ashes (About Salvador Dali, ah so nice), The Pianist, Vicky Cristina Barcelona and Nick and Norah's Infinite Playlist (This one has awesome music and is very feelgood kinda movie) and also Juno and many more but I can't remember. XOXO

Åh då vill jag tipsa om "Little Miss Sunshine"! Underbar om en dysfunktionell familj som åker för att minstingen i familjen ska få vara med på en skönhetstävlning. Inga ird kan beskriva härligheten i denna film! Och "Juno", också underbar!

Flickan från ovan kan jag tipsa dig om! det handlar om en tjej som blir mördad sedan kommer hon upp i himmelen eller ett mellanting. och så får man se hur hon försöker hjälpa sin familj att sätta fast mördaren. ha en fin dag!:) kram


Kom ihåg






Trackback