Produkter ansikte/hår/kropp

Fick den här kommentaren som jag tänkte svara på; Vad långt hår du har! Kan du inte göra ett inlägg hur du/använder/produkter i hår/ansikte o.s.v det vore trevligt.
När det kommer till ansiktet så rengör jag det noggrant på kvällen med en rengöringsgel från Oliv Face och ibland även på morgonen. Sedan så smörjer jag in ansiktet morgon med en dagkräm från Oliv Face och på kvällen med en nattkräm från samma märke. Sedan så använder jag en peeling i ansiktet ca 1 gång i veckan för att skrubba bort död hud och smuts.

När det kommer till mitt hår är jag inte lika försiktig och noggrann. Om ni såg hur mina toppar ser ut nu skulle ni svimma, varenda topp är kluven. Kan ju dock bero på att jag inte klippt mig på 1-2 år, måste be mamma klippa mig snarast. I alla fall, jag klipper mig inte ofta utan bara när jag verkligen behöver och då är det mamma som klipper (hon har jobbat som frisör). Jag använder inte något speciellt schampo eller balsam utan tar bara det som står framme för stunden. Jag duschar håret ungefär var tredje dag, duschar man det för ofta blir det väldigt torrt. Ca 1 gång i månaden (eller då jag kommer ihåg) använder jag dessutom en hårinpackning som heter Garnier Fructis Color resist.

Jag låter alltid håret lufftorka och när det har torkat någorlunda brukar jag ha i en smoothing lotion från Schwarzkopf som heter got2b smooth'n chic. För det första så luktar den himmelskt och för det andra så är det världens bästa produkt för oss som har självlockigt hår. Jag tar lite i handflatan som jag sedan "trycker" i håret underifrån och upp och då kommer lockarna på en gång. Brukar även ta i den här produkten på morgonen. Om ni vill prova den så finns den att beställa här, men om du går in på hemsidan via den här länken så får man fri frakt, välj shopping4net. Förutom det så brukar jag ha i hårspay från wella, extra strong hold. Och just de, jag brostar bara håret innan och just efter jag ska/har duscha/duschat.

När det kommer till kroppen så använder jag en bodylotion från Naomi Campbell som heter Seductive Elixir, en handkräm från love+toast med doften honey coconut som luktar helt gudomligt!! Parfymen jag använder heter Flowerparty, bra för oss som vill lukta super gott men inte för starkt.

Det är dessa produkter jag använder för stunden. Och om jag ska ge några små men ganska självklara tips är det att var noga med att tvätta ansiktet, speciellt om du använder smink! Duscha inte håret för ofta för då torkar det ut. Använd ansiktspeeling och hårinpackning ca 1 gång i veckan. Och om du använder plattång/locktång/hårtork så använd värmeskydd för håret så det inte slits allt för mycket!!!



Kommentarer

Kläd loppis typ...i kyrkans hus i simrishamn den 24-25 feb....står lapp om det på nettos anslags tavla

Tack för att du tog dig tid att svara, väldigt inspirerade. Den där oliv face, vart kan man köpa det någonstans?:) Älskar verkligen din stil, Keep going girl! ♥ kramkram

Vad praktiskt ändå att ha en mamma som jobbat som frisör. Kan hon fixa andra saker med åt dig då kanske?

Hannah- Ja det är väldigt praktiskt och ekonomiskt ;) Hon kan fixa andra saker åt mig, ja, men jag gör det helst själv. Att färga håret, sätta upp det och så är ju inte speciellt svårt så då kan jag lika gärna göra det själv :)


Kom ihåg






Trackback