Färgglada julklappar

Ja, jag vet att det blev senare än jag lovat, men bättre sent än aldrig, right?! ;) Så här ser julklapparna ut som jag slog in för några dagar sedan. Som jag tidigare sagt så blev det inte klassiska julpapper i år, utan jag kände mer för färgglada papper och snören, så därför fick det bli så! Om ni inte har hunnit slå in era julklappar än så hoppas jag att ni kan få lite inspiration från mina klappar. Tänkte även dela med mig av några tips, men de kan ni läsa längst ner i inlägget.
 
 
Min tips för presentinslagning;
  • Gå efter magkänslan då det kommer till papper och dekorationer, bara för att det är jul behöver det inte vara röda paket med tomtar på.
  • Jag tycker att det är super fint att använda två helt olika papper till ett och samma paket. Det ena slår ni in presenten med och det andra dekorerar ni med.
  • Snören kan man göra mycket med! Prova dig fram och använd gärna flera olika snören. Kom ihåg att dina snören inte måste matcha papperet du använt.
  • Man kan dekorera paket med lite allt möjligt. Det är fint att använda vackra bokmärken, naturmaterial som kottar, granris och drivved som du kanske skriver någon text på. Du kan använda godis som polkastänger. Kanelstänger är också fint att dekorera med. Glitterpennor är också en grej som kan göra ett paket väldigt fint!
  • Och kom ihåg att ha kul!! Blir du arg eller frustrerad är det lika bra att bara slå in enkla paket.
Hoppas ni fått några idéer  :)



Kommentarer

riktigt fina! jag har inte ens börjat köpa julklappar! ÅNGEST! alltid sista minuten!

Fint! Har själv inte köpt en enda julklapp än...

Wow ! Tack för all inspiration :D

» Linn

Åh vad fina de blev! Du är en riktig konstnär!

» Elin

Vad fint det blev! :)

såg dessa skor idag o tänkte direkt på dig.......http://www.footway.se/encresado-grinkel-negro.html

jag andvänder tapets bitar..man brukar ju alltid få kvar lite o de e kanon att andvända som present papper eller att göra vykort av eller små lådor eller tavlor

så fina paket du gjort..så fina att man inte vill riva upp dom ju

Oj, vilket slöseri med papper :S Att slå in i tidningspapper och färglägga valda delar med lite tusch eller akvarell kan också vara fint och kreativt, utan att man tär på miljön.


Kom ihåg






Trackback