Besöket hos min ryggkirurg

Kom precis på att jag har ju glömt att berätta vad som blev sagt och vad som gjordes i tisdags när jag åkte till Ängelholm. Jag fick som sagt en akuttid till min ryggkirurg (han var med under min ryggoperation för två år sedan) så det var bara att hoppa i bilen och köra dit. Han hade tittat på mina nya röntgenbilder och även han såg att en nerv var i kläm. Om den nerven skulle ge någon smärta i mitt vänstra ben så skulle smärtan sitta i smalbenet (främst). Jag har ju dock inte ont där, utan mina nervsmärtor sitter mitt på vänster lår. Han frågade mig om jag ändå ville prova göra en nervblockad och jag sa ja. Varför inte tänkte jag, så länge det inte kan bli sämre. Så det var bara att sätta på sig operationskläder och sedan gjorde de blockaden (det är en spruta typ, ni får googla) i en operationssal. Men precis som vi hade anat så hjälpte den inte. Men det positiva är väl att nu vet vi att nerven som ligger i kläm inte ger någon smärta än så länge, så det är ju bra!
 

Men nu är vi tillbaka på ruta ett känns det som, röntgen ser bra ut och undersökningarna ger ingenting. Han hade en teori om att nerven jag har ont i inte ligger i kläm i ryggen, utan det kan vara i t.ex benet den är i kläm, men det är ju svårt att veta. Nästa steg är att åka till Umeå och deras smärtklinik, jag har fått en tid dit och jag ska vara där den 14, 15 och 16 januari. Jag vet inte riktigt vad de ska göra där än så jag kan inte ge er någon information om det. Jag hoppas bara att de har något att komma med, någon smärtlindring, någon förklaring eller vad som helst. Just nu har vi ingenting planerat efter Umeå, så det känns lite som en sista chans, även om det inte är det.
 
Så det är väl det som händer just nu. Men även om ryggen är skit så ska jag ändå njuta när jag snart åker upp till Norrland i tre veckor, det ska bli riktigt roligt att få träffa pappa, släkt och vänner igen :) Jag fortsätter vara positiv och vet att det tillslut kommer lösa sig! Tills dess ser jag till att hålla mig sysselsatt med bloggen och kanske lite andra projekt :)



Kommentarer
» Marta

ja det var meningen det skulle va kaxigt men kvinligt!! vad har du för kamera? skit fina bilder man fastnar direkt!

ja det är mysigt!!

» Marta

U tel me.. vet precis heheh kör oftast med nikon 70/200 1,5 kg 3 bilder och vila 3 timmar typ :p

» Marta

följer på bloglovin!!

» Maja

Sv: Förstår precis vad du menar. Ska kolla upp det andra objektivet som du tipsade om också. Och tack för att du tipsade förresten! :)

Ja verkligen och jag håller tummarna att det ordnar sig för dig. Har hört talas om det där sprutorna som kan vara en lösning på det hela. Hoppas det är något som verkligen kan hjälpa många :)

sv; Hihi kan förstå det! Jag avskyr också vintern.. Det ända possitiva jag ser är att man kan få fina bilder :P

» Bea

Sv; Ja precis! :-)
Den är riktigt snygg, tänk om man vågade göra en själv.. jo men eller hur, tiden går galet snabbt ibland!


Blir berörd å dina vägnar när jag läser om din rygg. Hoppas verkligen att de kan göra något åt den, fastän det inte känns ljust! Har en kompis som haft höftproblem i över 1 år, han kan inte idrotta som vanligt längre, men läkarna kan fortfarande inte hitta något fel... orättvist att ni ska ha ont. :-(

Tråkigt att läkarna inte hittar vad som är fel. Jag vet hur det känns, men jag hoppas att turen vänder för oss båda snart :)

Svar: Jo man blir ju så fruktansvärt less och frustrerad. man har så ont att man inte klarar av nånting utan man vill bara ligga och gråta men det syns inte på en jäkla röntgen vad som är fel.. Jag förstår inte hur något som gör så ont inte kan synas?!! Men nu är det ju så det är. Precis, förhoppningsvis vänder det för oss båda inom ett år om vi har tur :) Kram
Jennilie


Kom ihåg






Trackback