STOR garderobsrensning!

Jag har alltid varit en sån som gärna sparar på grejer, speciellt kläder och skor. Jag brukar tänka att något kanske blir modernt igen, att jag kommer ångra mig osv. Men igår tog jag mig i kragen och rensade för första gången mina garderober på tre år och jag vet inte vad jag ska säga.. Det ser ut som att jag inte borde ha några kläder kvar men grejen är den att det syns inte ens i garderoberna att allt detta är urplockat. Och nej jag säger inte bara så utan det syns ärligt talat inte. Nu funderar jag på vad jag ska göra av alla kläder, skor och väskor. Funderar på att stå på Suckarnas på lördag här i Simrishamn om vädret tillåter och sälja allt väldigt billigt för att bli av med det, annars kanske jag skänker bort allt. Jag orkar i alla fall inte lägga ut det på tradera eller här på bloggen för det blir så jobbigt att fota och skicka allt, så tyvärr. Här kommer ett par bilder så ni förstår hur mycket jag rensat bort ;)
 
 
Massor av fuskpälsar, jackor, kavajer och väskor.
 
Och massor av skor.
 
Brukar ni rensa i era garderober ofta? Och vad brukar ni göra med det ni rensat bort?



Kommentarer
» lisa

Jag rensar ganska ofta :)

Shortsen som ser ut som levis (?) och bootsen med klack som man ser på första bilden. Lust att beskriva dom lite mer till mig? Sugen ^^

» Kica

Kan du inte ha bloppis med kläderna du tänker slänga? Skulle vara fantastiskt eftersom du är en stor inspirations källa för mig!

Svar: Jag måste tyvärr säga nej till det. Som jag skrev i inlägget är det alldeles för mycket grejer för att lägga ut på bloggen. Det skulle ta timmar att fota allt, beskriva vartenda plagg och dessutom fixa med frakt. Så tyvärr. Det blir till att stå och sälja på loppis eller ge bort allt, får se vad det blir :) Och tack så mycket för dina fina ord, vad glad jag blir :)
Jennilie

jag brukar skänka mina till barnhem i Polen.. eftersom min yngsta son e halv polack.. hans pappa e polack...så brukar skicka med min sona farmor o farfar då de komme ro hämtar lillen en sopsäck kläder. sonen min e nere hos dom lite då och då....det e inte mycket hjälp men den hel del..det lilla som gör det..

OMG! Vill ha typ allt xD Den där tie dye-grejen verkas ascool ^^

Svar: Haha nej,det var nog ingen trevlig syn heller,tack så mycket,jo visst är det roligt att pröva nya saker,även om allt kanske inte blir lyckat,då har man ju iallafall provat det!
Kram

Åh du kan få skänka till mig (a) Vad har du för skostorlek? ;)

oj vad grejer =) Skönt att rensa ut ibland!!
Jag rensar någon gång om året, speciellt nu när jag går ner i vikt =)

» Aaron

I think it was def time to clean it Jen, haha! Might as well give some of it to the second-hand stores, with cold weather coming, someone may really need a nice sweater or jacket. The folded jeans still looked in good shape, that's something I keep forever, because good, comfortable jeans are hard to find.

Brukar inte göra det så ofta som jag önska att jag gjorde... Tycker där emot att du borde lägga upp på tradera så jag kan fynda lite haha :D

» lisa

SVAR: [email protected] är min mail :)

» Erica

Åh vad sur jag blir över att jag bor så långt bort, jag ser ju flera saker jag skulle vilja ha :P

Svar: Jaså, vad synd. Men som jag skrev i ett inlägg så ska jag tävla ut några plagg så du kanske vinner något :) Kram
Jennilie

oj oj oj , riktigt duktigt gjort att rensa bort allt det där !! älskar kläder och har skitsvårt att rensa trots att jag har kläder jag inte använt på flera år......!

tycker det låter som en superbra idé att stå på loppis , eftersom du gillar loppis :) så kan du ju alltid skänka bort det du inte får sålt ! lycka till :)

Synd att du inte vill sälja, hade tjänat storkovan! ;)
Skänk till mig?:D

Wow va grejer!! Hur fick du plats med allt + det du har kvar? Hehe.. Så himla synd att jag inte bor där nere i närheten av dig! Hade så sjukt gärna velat gå på din lilla loppis :) Ser massor med intressanta saker på bilderna :)
Själv rensar jag då och då, det som jag bedömer som ganska oanvänt och är lite finare säljer jag på tradera, har funkat super! Och resten skänker jag, antingen till Myrorna, Röda Korset eller till såna där klädinsamlingskontainrar. De skickar kläderna utomlands :)
Varm kram!

» Daria

Haha, det du rensar bort nu.. Ungefär så mycket har jag i HELA min garderob ;D

Shiiiiiit visste att du hade mkt grejer men sådääär mkt?? :o haha! du ser inget det står hanna på som du kanske skulle kunna låta få flytta till umeå? :] puss! <3

Svar: Haha ja jag vet, inte ens jag visste att jag hade så där mycket :P Hmm.. Jag vet inte. Inget jag kan komma på så här på rak arm. Det är om du gillar vita jeans? Har ett par i stl 27 tror jag och så lite stuprör.
Jennilie

» mina

åååh, skänk gärna ett par fina tshirts/västs to moi. :))

Svar: Haha. Ja jag önskar jag kunde ge alla kläder till er som vill ha men det blir lite för jobbigt, tyvärr ;)
Jennilie

» Siri

Hej! Det är ju alltid bra att sälja på suckarnas gång, tänkte åka dit nästa lördag med några kompisar. Men undrar vilken skostorlek du har, är sugen på att köpa några skor? Kram!

» Em

Såhär ser mitt rum ut konstant känns det som.
Det är härligt att rensa ut och skänka eller sälja för en billig peng.
Man borde ju nästan ta och anordna klädbytar dagar med vänner och bekanta så man kan få in lite nytt samtidigt.
Skulle gärna velat gå på din loppis men det är lite långt...


Kom ihåg






Trackback