En korthåring Jennilie

En vän till mig la nyligen ut några gamla bilder på oss där jag var korthårig, så jag var tvungen att kika på massor av gamla bilder från den tiden och jag tänkte visa er några av dem. Vissa av er minns nog när jag såg ut så här men vissa av er kanske inte gör det. Det var i oktober 2009 som jag valde att klippa av mitt medellånga hår och sedan färga det rött i luggen. Jag var jätte nöjd och kände att jag behövde den här förändringen. Nu när jag ser tillbaka på det är det inget jag skulle prova på idag men jag är ändå nöjd att jag vågade.
 
 
Efter några månader försvann det röda och det fick bli mörkbrunt i hela håret, finare än det röda tycker jag.
 
 
Har ni någon gång vågat göra en stor förändring av erat hår? Jag måste än en gång säga att jag är så nöjd att jag vågade prova för jag hade varit sugen på det hur länge som helst. Nu vet jag ju dessutom att på ca 2,5 år så har jag väldigt långt hår igen vilket gör att jag troligen skulle våga klippa av mig håret igen.



Kommentarer

well, gick för nån vecka sen från blond till rödhårig :P aldrig färgat mitt hår nån gång

» lisa

Själv vill jag klippa så som du har här ovan, fast kortare och göra det blond. Men men vi får se :P

Oh, vad bra du passar i både långt och kort hår! =D
Mitt växer galet långsamt, därför vågar jag inte klippa det superkort igen.. =/
Några av mina hårförändringar finns här:
http://eriiza.webblogg.se/2011/april/ny-harfarg.html#comment

» Bunny

Hade också sådär superkort hår! Fast var blond istället för röd :D Hm.. det var för typ.... 10 år sedan. Oj oj!

7 helsikes så snygg du var med den frisyren..du passar helt galet bra i den...den bilden längst ner som jag snackar om.. damnnnnnnnn så coolt

» Erica

Tycker du har jättevackert hår nu men frisyren/färgen på undre bilden var skitsnyggt på dig!!

Svar: Tack så mycket, vad snäll du är! :) Jo jag har väldigt länge varit sugen på färga håret mörkare men jag har bestämt mig för att vara snäll med mitt hår i något år då jag innan alltid hållt på och färga det, platta det, locka det osv. Nu ska det få lite vila :)
Jennilie

Du var jätte fin i kort, men just nu passar du i det långa du har! :D

Jag gjorde en rätt vågad grej sommaren 2010 (aug)...
Jag rakade av mig ALLT HÅR, utom luggen.., det var en syn!

Hittade dessa bilder långt bak i historien, för att visa hur detta spektakel såg ut!
http://cdn04.dayviews.com/90/_u1/_u0/_u3/_u4/_u9/_u9/u1034996/16524_1282399902.jpg

http://cdn04.dayviews.com/85/_u1/_u0/_u3/_u4/_u9/_u9/u1034996/75566_1282757364.jpg

Det var verkligen inte fint, men det var en "revolt" och det var tusan så skönt att vara rakad under sommaren! 8D Gissa om man fick blickar och kommentarer... ;)

» Sarah

En gång för väldigt länge sen, kan jag varit, kanske 12/13år färgade jag håret lila, men annars har jag typ inte ens rört mitt hår. I våras funderade jag på dreads, men nu funderar jag på att göra håret lite blondare... Men jag är så himla feg!

Jag har gjort typ exakt samma som du. Fast jag färgade mitt hår rött när det var långt och sen klippte av det till nästan samma frisyr som dig. Luggen var som lång men där bak var det ganska kort. Sen färgade jag också hela brunt. Det var bara ett och ett halvt år sen dock, så mitt hår är bara lite längre än till axlarna nu men blont igen!! Och nepp, jag ska inte göra om det. Men så nöjd att jag faktiskt testat!

Snacka om att allt bara gick fel på min förra kommentar, du får gärna ta bort den. Vet inte vad som hände...

Jag gjorde också en såndär förändring. För typ tre år sen gick jag från att ha hår till midjan till en kort page. Ett halv år senare klippte jag den klassiska Rihanna frisyren, med rakat på sidorna och en lång lugg. Jag är naturligt blond (eller var, jag har färgat håret typ en gång i månaden sen jag gick i fyra så jag vet inte vilken hårfärg som är min naturliga nu) men sen har jag prövat på de flesta färgerna. Älskar att förändra håret! ;p

Jag färgade håret svart när jag var ~13, storm trivdes då och är lite sugen på att köra igen. Tar dock sån jävla tid att få tillbaka min normala färg.

Och i februari klippte jag mig "kort" efter att ha haft midjelångt hår hela livet :p

» Linda

En gång försökte både jag och min syster tona våra hår svarta,det blev grått,så himla misslyckat.
Lite senare klippte jag av mitt hår ungefär så kort som du kanske lite längre,sedan klippte jag även upp det,efter det blev jag kallad kille,det var många som trodde det.
Åh jag ångrar båda sakerna faktiskt,för jag hade så fint långt hår innan,menen nu har det iallafall börjat bli längre.
Kram

Jag klippte mohikan när jag hade hår lite längre än till skulderbladen.. Ångrade ingenting då för jag va otroligt snygg i det, men nu när man försöker få det att växa igen så ångrar man sig litegranna faktiskt :)

Svar: Haha vad kul och bra att du inte ångrade dig :D Dock förstår jag att det är lite lurigt att spara ut det.. Lycka till! :)
Jennilie

» Carro

Jag har i hela mitt liv haft jättelångt hår. I december var håret nästan ner till rumpan och jag var så trött på det. Bestämde mig för att klippa en längre page, som gick ungefär till axlarna. Och det var något av det bästa jag gjort. Jag har sedan dess klippt mitt hår flera gånger och varje gång blir det kortare och kortare. Jag ska helt enkelt inte ha långt hår, trots att jag har haft det större delan av mitt liv. :)


Kom ihåg






Trackback