Ryggont och sån skit..



För er som inte gillar att läsa då folk klagar kan ju sluta läsa nu. Jag skriver inte det här för att någon ska tycka synd om mig utan det är bra för mig att kunna gå tillbaka i arkivet och se hur det var, jämföra om jag blivit bättre/sämre, veta om jag ändrat något i träningen eller kanske om jag ökat/minskat medicinering. De fyra senaste dygnen har jag varit riktigt dålig i ryggen, på dagarna har det varit "som vanligt", ont men inte outhärdligt men vid 16-17 tiden har jag fått ondare och ondare och där på kvällen/natten har jag haft det fruktansvärt. Tar ju medicin var sjätte timme (kl 06, 12, 18 och 24) så där vid 22 får jag riktigt ont och det bara förvärras så när jag tar medicin 24 har jag redan så ont att tårarna nästan kommer och då är jag så högt uppe i smärta så det börjar inte släppa förrän vid 02-03 på natten. Så de senaste nättera har jag legat vaken fram tills ungefär 03 för att jag inte kunnat somna innan dess och när jag liks somnat sover jag väldigt oroligt, vaknar nog omkring 10-20 ggr per natt för att jag har ont, måste ändra sovställning, ska ta medicin osv. Men idag har vi snackat med min läkare så jag ska öka morfinet på kvällen och natten till 20 mg istället för 15 mg och ta det en timme tidigare så jag inte hinner komma så högt upp i smärta. Jag hoppas det hjälper och gör så jag inte har lika ont och får sova mer, vore skönt och behövligt. Nu ska vi snart käka varma mackor sedan blir det nog bara att ligga framför tv'n med en fryst ärtpåse bakom ryggen som kyler och bedövar, det hjälper lite mot smärtan. Trevlig helg!



Kommentarer

fy fan och ha så ont och speciellt då du e så ung...vad har orsakat detta? en olycka eller du e född med det?...fy fan inte kul att ha sånt lidande och ta så mycket tabletter då man e så ung och vill hitta på en massa...tycker du e jävligt strong som hittar på så mycket trots din smärta...power woman


Kom ihåg






Trackback