21 April, 2012

Hejsan. Tänkte visa er ett par byxor som fick följa med mig hem från Lindex för ett par dagar sedan, de var dessutom på halva priset och det vet vi ju alla att jag gillar ;)



Platåsneakers//Ebay.com
Byxor//Lindex
Tröja//Second hand
Baseballjacka//Second hand
Keps//H&M

Annars då.. Ryggen är så dålig så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, har aldrig någonsin varit så här dålig, eller ja dagarna efter operation. Vi har dock varit i kontakt med läkare hit och dit, smärtcentrum osv. Just nu ser det ut så att jag ska till Lund och träffa två olika slags läkare varav en av dem ska remittera mig till Smärtkliniken i Umeå som tydligen har ett gäng olika metoder som verkar bra och som vissa andra kliniker inte utför. Jag har även fått öka mina mediciner för mina  smärtor och att jag inte kan sova om nätterna så nu har jag fått öka både mitt norspanplåster, oxynorm som är mina korttidsvärkande tabletter och vi har även satt in oxycontin som långtidsverkade medicin.

Igår skrev jag en "ryggdagbok" vilket jag tror kan vara bra att ha och visa nu då jag ska träffa så många nya läkare. Där har jag skrivit hur det har varit sen i november 2011, hur ont jag har haft, vilka mediciner jag ätit, vad man gjort, hur mycket och hur ofta jag fått öka medicin osv. När jag gick tillbaka till i november blev jag nästan rädd hur fort det gått sedan dess. I mitten på november behövde jag "endast" äta ca 2 oxynorm (ett slags morfin) per dygn, vet ni hur många jag måste äta nu för att klara smärtan? Ca 18 stycken per dygn, jag menar på 5 månader, det är så sjukt! Usch!



Kommentarer
» MH

Trist du har med din värk!Tror ändå ditt goda humör hjälper dig att trots allt va pigg i sinnet.Och att inte förglömma glädjen med att besöka secondhand och annat trevligt, det är ju de som är de små glädjeämnen i livet. Lycka till och hoppas du får den hjälp och råd som behövs för att livet ska bli bättre.

MH

MH- Ja herre gud, mitt humör och positiva inställning har verkligen hjälpt mig men jag känner mer och mer (beroende på att jag bara blir sämre) att det är svårt att vara positiv. Jag har blivit en helt annan person än vad jag var innan och enligt mig inte en bättre, jag är inte alls lika glad och positiv som jag brukade vara. Men jag är ändå överlycklig att jag fortfarande klarar av att gå på loppisar för det är i princip det enda jag klarar av som jag faktiskt tycker är riktigt roligt och givande.



Tack för lyckönskningen :)

Kram!

» MH

Jag håller tummarna för dig att du ska få hjälp och det inte dröjer.Har ju själv RA och det går upp och ner, så jag vet vad det innebär. Du ska se att det finns en ljusning för dig, det sägs att bakom molnen grå, lyser alltid solen ändå.Ses kanske där ute på någon loppis, det är ju så trevligt med secondhand, det som inte alla andra har. Önskar dig en skön avkopplande söndag, hoppet finns alltid./MH

» Anna

Håller också tummarna för att din rygg ska bli bättre. Kram!

» Mia

Tack för de bra tipsen om loppis/rea du skrev i ett annat inlägg! =) Superbra för mig som är nybörjare hihi. Och jag håller alla tummar för att din rygg kommer bli bättre och att du kommer få rätt hjälp och rätt mediciner! Min pojkvän/sambo har också ryggskott, så "vet" vilket helvete det är för honom när han får det, det kommer i perioder, så kan bara föreställa mig ha ännu värre smärta än de och dagligen! usch... Så tacktacktack för att du orkar med bloggen trots smärtan! =)

MH- Förhoppningsvis blir det i maj jag får hjälp, hoppas i alla fall på det.

Hihi ja man vet ju aldrig, lär ju hänga på en hel del loppisar i sommar så :)

Anna- Tack så jätte mycket! :)



Mia- Det var så lite så, kul att du uppskattade dem! Tack! Och ja, bloggen är lite som psykisk rehabilitering för mig så den dag jag slutar blogga är jag antingen less är förbannat jäkla dålig i ryggen, typ döende dålig och så långt ska det nog inte gå :)


Kom ihåg






Trackback