18. Favoritskor

Tänkte visa mina favoritskor och jag börjar med mina klackfavoriter som är dessa platåskor. Jag hittade dem på tradera där utropspriset låg på 500 kr, jag älskade skorna men tyckte de var för dyra så jag la inget bud. Men när annonsen gick ut ångrade jag mig jätte mycket men jag hade tur för tjejen la ut skorna en gång till då de inte blev sålda så då slog jag till, la ett bud och vann dem. Och tur var väl det för det är ju mina favoritskor nu.



Sedan kommer vi till vardagsskor och dessa är utan tvekan mina favoriter. Jag blir längre utan att ryggen tar skada ;) Jag är så glad att jag har dessa skor, ångrar inte en sekund att jag köpte dem!



Fick förresten en fråga från "Mia" som löd så här; Dina tygskor med platå ser ut att ha conversemärke, är det äkta converse eller är det plagiat? Tänkte bara eftersom du gick emot plagiat så hårt i texten så vore kul att höra hur du reflekterar över det ;)

Nej de har inget Conversemärke utan märket heter Max Star, det märket är ganska känt på ebay då man söker på skor. Och jag tror inte att Converse gör såna här platåskor. Eller? För alla såna här skor som jag har sett har varit av just märket Max Star.




Kommentarer
» Layla

Så snygga!

» bea

dina platåskor är bara sååå snygga, hade själv velat ha ett par, så coola !! Vad fick du betala för dem på eBay ? :D

» Carro

Skorna är ju fortfarande ett plagiat av Converse All Star eftersom att märket liknar och skon har de karaktäristiska linjerna vid sulan.

Älskar platådojjorna. Tror dock att Converse också gör såna, har för mig att jag sett det någonstans.

» Mia

Okej då vet jag! =) de är i vilket fall rätt snarlika converse, om än 10000 ggr snyggare! :) skulle lätt kunna tänka mig ett par liknande skor utan dåligt samvete angående plagiat eller så :) speciellt med tanke på att med mina 1,61 cm så är jag överlycklig för alla extra cm jag kan få haha ;) Vilka är dina bästa rea/loppis tips? Och finns det vissa plagg du oftare köper på rea än loppis och tvärsom? Var nyligen på en stor loppis här i Bonn där jag hittade massor jag är nöjd med, men det är så svårt att veta vilka fynd som faktiskt va fynd. Om du förstår hur jag menar? haha :p

Carro- Om ett plagg bara liknar ett annat plagg anser jag att det inte är ett plagiat, ett plagiat för mig är när ett plagg är kopierat rakt eller om det är en minimal avvikelse från originalet. Men som jag skrev vet jag inte om Converse gör den här platåmodellen och om de inte gör det tycker jag verkligen inte att det är ett plagiat.



Mia- Om det skulle visa sig att Converse gör såna här platåskor (och beroende på hur lika de är) så ja då kanske det är plagiat. Men jag har sökt på google och alla skor jag ser i den här modellen är i märket Max Star därför blir jag väldigt fundersam över om Converse ens gör den här platåmodellen? Så när jag köpte dem var jag säker på (är fortfarande någorlunda säker) att det inte var plagiat därför har jag inte dåligt samvete över dem, jag älskar dem och skulle aldrig byta dem mot något :)

Kram.


Kom ihåg






Trackback