1. Du



Då börjar jag med listan och nummer ett är "Du". Jag heter Jennilie och om jag inte misstar mig så var det bara jag och nån enstaka till i Sverige som hette just Jennilie när jag var yngre, fast nu är det lite mer "vanligt". Jag fyller snart 22 år och bor i Simrishamn i Skåne tillsammans med min mamma, styvpappa och två småbröder. Men jag har inte alltid bott här nere utan det var för snart tre år sedan som vi tog vårat pick och pack och flyttade söderut. Innan bodde vi i Umeå i norr där min pappa, släktingar och vänner bor kvar.

I december 2007 fick jag diskbråck i ryggen som sedan dess varit lite till och från men i augusti 2009 blev jag sämre och sämre. I september 2010 gjorde jag en ryggoperation men tyvärr så är jag ännu sämre nu än vad jag var före operationen och man vet inte varför än.

Som person är jag positiv och hoppfull. Jag är förbannat kreativ och älskar att skapa. Jag är en Marilyn Monroe och Elvis Presley fantast och det syns i mitt rum. Min favoritglass är Carte d'or's Texas pecan och jag älskar cheesecake. Jag är inte rädd för att göra bort mig och jag är inte rädd för att säga till om jag tycker något är fel. Ett av mina främsta intressen är att shoppa och fynda second hand, speciellt nu när jag bor på loppisparadiset, Österlen! Jag vill visa att man kan klä sig snyggt, trendigt och personligt än om man handlar second hand, bara för att det är billigt och begagnat betyder det inte att det är dåligt och fult. Jag tycker att det är tvärtom. Desto billigare, desto bättre. Då man handlar second hand har man enligt mig större chans att ha en personlig stil för ingen kan kopiera den rakt av.

Det är JAG.
Jennilie.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback