En dag i Malmö

Nu är jag hemma efter en heldag i Malmö! Efter någon liten felkörning då GPSen inte hade full kontroll på en massa ombyggnationer så kom vi tillslut fram till centrum. Den första affären jag var inriktad på var Myrorna men där fann jag inget och det var ju sjukt dyrt där?!?! En baströja för typ 100 spänn, då kan jag få en ny föra samma pris på t.ex H&M. Nu är jag så himla van vid att second hand alltid ska vara super billigt därför blir det lite utav en chock då vissa second hand-butiker har samma priser som vanliga klädkedjor.

Sen så har jag upptäckt att jag inte alls tycker det är lika kul att gå i butiker längre. Som idag hade jag som mål att hitta ett par svarta jeans så då sket jag i princip i allt annat förutom om jag såg vad jag letade efter, jag tycker inte det är lika kul att kika på andra kläder helt enkelt. Kan kanske bero på att jag har blivit sjukt mycket snålare sen jag flyttade ner till Simrishamn, eller snålare är fel ord, smartare skulle jag nog säga. Jag är så van att handla nästan alla mina kläder second hand på loppisar nu så då jag går in på en vanlig butik och ser en snygg tröja för 299 kr tycker jag genast att det är dyrt och börjar tänka på vad jag kan få för de pengarna på en loppis.. 4 tjocktröjor, tre t-shirts, ett par jeans, ett par kängor osv. Men det är ju ganska bra faktiskt för jag får ju himla mycket för mina pengar! Men idag letade jag som sagt efter ett par enkla svarta stuprörsjeans och det fann jag också så dem köpte jag. Just jeans brukar vara ganska svårt att hitta på loppisar, speciellt om de ska vara snygga och stuprör.

Här är i alla fall några bilder från idag, kameran gick inte på högvarv precis. Jag och mamma som i vanliga fall brukar vara ganska mörkt klädda var ovanligt färgglada idag :)



Nu ska jag bums i säng, jag har fruktansvärt ont och är så trött att jag knappt ser vad jag skriver.
Kram.



Kommentarer
» elin

Ser ut som ni fick det mysigt!



Men visst är det konstigt att dom höjt priserna så enormt på vissa secondhandbutiker?

Kram

Trevligt det ser ut, ska till malmö på jobbresa tisdag & onsdag, ska bli skoj! Tips på butiker/caféer/ölhäng jag inte får missa?

» Bunny

Det är tyvärr det nya i många secondhand butiker, att höja priset. Då jag jobbade på erikshjälpen (i ungefär fyra månader) så höjdes priserna tre gånger! Det är för att det ska locka folk att handla, att det ska kännas lite lyxigare.. Vet inte vad jag tycker om det precis..

snygg outift

Samma här,jag tycker det är mycket roligare att gå och titta på secondhand :)

Jag lyckades faktiskt hitta ett par svarta prefekta stuprörsbyxor när jag var på secondhand vilket jag är riktigt glad över!:D

Jo förresten skicka inte svar till min gamla blogg,är aldrig inne på den ;)

sista


Kom ihåg






Trackback