Julklappstips

Snart är det julafton och i god tid att börja skaffa julklappar. Här nedan har jag gjort en lista med förslag på julklappar att ge bort, vissa är mer personliga än andra och vissa är mer tidskrävande än andra, några är dyrare och några är billigare. Men tänk på att dessa är förslag och exempel, utgå från personen ni ska ge julklappen till för att få den att passa den personen så bra som möjligt.

1. Ask/påse med hemmagjort godis. Här bestämmer man själv hur avancerad och personlig man vill vara. Vill man göra det enkelt kan man köpa färdigt godis och en färdig påse eller ask och ett kort till det men om man vill göra det lite mer personligt kan man först göra eget godis, en eller flera olika sorter. Exempel är knäck, tryfflar, pepparkakor, ischoklad, polkagrisar, fudge, kola osv, det är bara att söka efter recept på internet. Sedan kan man antingen köpa en färdig enkel ask och dekorera den själv eller göra asken själv. Eller varför inte en fin påse som man dekorerar. Ta inspiration från bilderna nedan.



2. Gör ett eget presentkort. Om man inte vill köpa ett färdigt presentkort och ge bort så kan man alltid göra ett eget vilket jag tror att alla skulle bli glad för. Sedan väljer du själv vad du vill ge bort.. En fika på stan? En dagstur till Köpenhamn? En dag på Liseberg? En middag? Tänk på vad personen tycker om och utgå från det.



3. Ge bort ett handplockat negelkit. Man kan självklart ge bort ett färdigt nagelkit men jag själv skulle uppskatta det mer om jag fick ett handplockat, färger och grejer som passar mig.



4. Ett pysselkit. Till den kreativa är ett pysselkit den perfekta julklappen. Du kan antingen köpa ett färdigt kit eller plocka ihop ett eget. Exempel 1; Hårda enfärgade papper, mönstrade papper, limstift, band, glitterlim och en mönstersax. Exempel 2; Penslar, färger och en tavelduk. Exempel 3; Pärlor, tänger, örkrokar, mellandelar (ringar) och smyckestråd.



5. Presentpåse med tèer. Till den som gillar att dricka tè är det här en bra julklapp. Köp några goda tèer, en tèsil och en mugg. Det blir extra personligt om du beställer efter en mugg med en egen bild på, det går att göra hos fujidirekt från 98 kr.




6. Gillar man inte tè går det att göra en liknande present men med kaffe istället. Gör en personlig mugg eller köp en färdig, gott kaffe och kanske en termos.



7. En presentkorg. En handplockad presentkorg kan aldrig bli fel. Köp en korg eller en plåtburk som du sedan fyller med grejer och godsaker som personen som ska få den gillar. Exempel på grejer att lägga i är en tidning, tuggummi, godis, chips, glögg, öl, vin, ostar, kex, ljuslyktor, ljus, frukt osv. Här är det bara fantasin som sätter stopp!



8. Tofflor. Vem vill inte ha ett par varma och sköna toffflor under vinterhalvåret?



9. Produkter från fujidirekt. Jag tycker att fuji har ett bra utbud för att kunna göra personliga presenter. T.ex en mugg med tryck, skärbrädor med tryck, pussel med tryck, förkläden, t-shirts, fotoböcker osv. Och med tryck så får man ju själv välja vilket tryck det ska vara, man skickar in en bild på det man vill ha.



10.  Fotoalbum. Framkalla bilder från någon hemsida som du sedan sätter in i ett fotoalbum och skriver små texter till. Alla uppskattar en sådan present.



Jag hoppas att ni fick lite inspiration nu om ni har svårt att hitta julklappar :)



Kommentarer
» bea

åhh så bra ! Nu vet jag precis vad jag ska ge min familj, tack så mycket för tipsen ! :)

» Ida

Asbra tips :)

Jätte bra tips, jag håller på med flera av dem. Kalendrar på barnbarnen brukar uppskattas enormt :)

Jag har redan bestämt mig för att göra eget julgodis och ge bort till sambons familj. Det är första gangen jag firar jul med dem sa jag har liksom aldrig köpt nagot speciellt till dem förut. Men lite svenskt julgodis tycker nog tyskarna om :)

» Petra

Härliga bilder och kalas tips"! Tack för att du dela med dig;) God Jull! //Petra

» Petra

Härliga bilder och kalas tips"! Tack för att du dela med dig;) God Jull! //Petra

Superfina tips!

vilka fina ideér!

» Irja

Tack så mycket för inspirationen! Nu blev det mycket lättare att välja julklappar till familj och vänner! :)

Superbra tips! Thanx very much :)

» sara

superbra tips!

jag rullade glöggbollar igår som jag ska slå in i en fin ask med röd rosett på & ge bort till min bror så han kan smaska på! :)

en rolig grej. gjorde även egen müsli som jag la i en fin glasburk. perfekt till lilla mamma! :D

oh tack för tipsen!

vilka smarta ideer :) tack för tipsen

» Frida

Vilka bra tips och fina julklappar!

» Maria

Jättebra tips. Egengjorda klappar uppskattas mer än köpta. De visar att man lagt med själ och hjärta på det. :)

Jättebra tips! :D

» FOTO

så mkt fint =)

» ANNA

Fina tips!!



www.aazl.blogg.se

Oj så många bra julklappstips! De där påsarna och askarna med hemmagjort julgodis är ju alltid uppskattat :D

Tycker det är så fint när man gör egna presentkorgar! :D

Åh så vackert!!

Vilka härliga tips du har satt ihop. Precis i min stil, gillar de mer personliga där det finns en genomtänkt tanke bakom :)

» Jenny

Vilka bra tips!

Men guud vilket bra inlägg. Jättemånga fina julklappstips. Supersöt blogg du har.

» Sara

Gud vad bra, precis vad jag behövde! Älskade tipset med presentpåse, då kan man ju plocka ihop personliga saker. Verkligen bra! Tack så mycket :) God jul!

bra och annorlunda tips. Gillar de två första speciellt! Ha det bra

Bra tips =) Vad söta tofflorna va =)

» Emma

Superbra tips! :D

Vilken söt blogg!

Jattebra ideer, speciellt till dem man inte kanner jattebra men vet att de typ gillar kaffe osv :)



Blev inspirerad att sla in dem sadar fint ocksa :)

Om man ska ge bort teer så finns en annan smart produkt, om man vill spara lite pengar eller helt enkelt gillar lösteer så finns det ett nytt sätt där man slipper få bitar i teet och slipper krångla eller diska med andra löste-redskap. Lösningen är en sorts sked och ett filter som man fäster på skeden. Jättebra grej! Perfekt julklappstips!Finns på http://www.sonko.se

Jättebra tips! Jag behövde verkligen lite inspiration till några av julklapparna som är jättesvåra att köpa -.- Tack!

tack för en massa bra tipps rolig blogg har du med

Vilka bra tips! TACK!

Superbra tips!!

» elin

Tack för alla supertips!

» sofia

Jätte bra tips! =)

» ANNA

Haha, skoj att hitta foto (bild 6) på mina egengjorda saker här smiles som exempel på bra klappar alltså. Tändsticksaskar av olika form och format är jättebraiga att ge bort, antingen som en liten julklapp eller om man blir bjuden på glöggmingel, filmkväll eller annat skoj i julmånaden.

Så härliga tipps :)!Jag gillar det där med album :)!

Allt bra?

Kram

» Pia

Å fina grejer!

» ida

Guud villken superfin blogg ! <3

riktigt fin blogg du har! Sugen på ett bloglovinbyte med mej? ^^

» ida

Assbraa tips ! :)


Kom ihåg






Trackback