Mockingbird don't sing



"I början av 70-talet rapporterade den amerikanska TV-kanalen CBS om ett av de värsta fallen av barnmisshandel någonsin. I en förort till Los Angeles upptäcktes en 13-årig flicka som hållits inlåst av sina föräldrar hela sitt liv. Katie spenderade sitt liv fastbunden vid en stol och utan mänsklig kontakt. Detta gjorde henne oförmögen att tala. Hon hade även en stapplande gångstil och ett djurliknande beteende. Katie var ett "wild child" och vägen till ett mänskligt liv skulle bli lång."

Jag och mamma har precis sett den här filmen och vi blev nog båda två lika tagna av den. Jag vet inte riktigt var jag ska börja och hur jag ska formulera mig. Det är en fruktansvärd historia speciellt då den är sann och det hemska är att "Katie" som hon kallas i filmen inte är ensam om att bli utsatt för sån grymhet. Jag har ingen förståelse för hur människor kan behandla andra människor på det sättet, eller dom som behandlar andra så borde inte ens få kallas människor, vilka jälva äckliga svin! Hur kan man bli så och hur kan man vara så?! Det var en sorglig och hemsk film men ändå bra, man blir väldigt berörd, kanske lite väl berörd.. Men jag tycker ni borde se den i alla fall.



Kommentarer

sv: Tack snälla du! Det har varit en väldigt lärorik och spännande dag :) Kram

» Jenny

Grymt tjusig blogg du har.. diggar din stil! :)



Fy fasen vilken film! Måste jag nog ta mig tid att se snarast..

» Ida

Fyfan vad hemskt! Vill se filmen den verkar bra, dock väldigt tragisk såklart.


Kom ihåg






Trackback