Jag och Therese.

Fick precis en kommentar från Lina som skrev så här;
En fråga, hur lärde du och Therese att känna varandra? Du skrev ju där under att ni bor jättelångt ifrån varandra och att hon aldrig varit hos dig. Snälla ta detta i ett inlägg! Och visst kan jag skriva om det i ett inlägg!

Allt började med att jag i maj 2009 vann en New Moon tävling som uppmärksammades på flera olika Twilightbloggar och det var så Therese hittade till min blogg. Hon började kommentera en del på min blogg och jag svarade genom att kommentera tillbaka på hennes. Efter några månader började jag läsa hennes blogg dagligen och tyckte hon verkade som en supertrevlig och söt tjej! Sen i oktober 2009 sa jag till mamma att jag verkligen skulle vilja träffa Therese nån gång i verkligheten och bara nån vecka efter det funderade familjen på att åka till Båstad till några vänner och jag kollade upp och såg att Göteborg inte låg så långt ifrån Båstad. Jag hörde av mig till Therese och frågade om jag kunde komma till henne den helgen, bara så där. Vi hade ju bara kommenterat varandras bloggar, aldrig pratat i telefon med varandra, inte på msn eller facebook heller men det kändes bra ändå. Hon sa att jag var välkommen och jag bokade tåg (det blev inte så att familjen åkte till Båstad). Ja sen var jag hos henne en helg (ni kan läsa om det här) och vi fann verkligen varandra, det "klickade" på en gång! Sen i november var jag bjuden på bloggvisningen av New Moon i Sthlm och då Therese också var inne i The Twilight Saga bjöd jag med henne dit och vi spenderade ett par dagar i Sthlm. Sen dess har vi varit i Sthlm en gång till och så nu när jag var hos hennes förra veckan så nu är det hennes tur att komma ner till mig :)

Det är vår lilla vänskapshistoria. Det är himla kul hur något så spontant kan leda till sån vänskap för jag räknar henne till en av mina absolut bästa vänner och jag till hennes så ibland är det minsann lönsamt att ha blogg.

Bild från Gröna lund i somras.




Kommentarer

har du tänkt på vem therese är lik på den bilden?? kristen ;) kanske inte minen haha :D härlig bild! men om man tittar lite fort :)

väldigt fin historia det där =D<3


Kom ihåg






Trackback