Kamerajakt

När vi fotar mina outfitbilder och i princip alla bilder till bloggen så använder jag min mammas Nikon D40 men nu när vi åker upp till norr ett par veckor kommer ju mamma ha den kameran. Eftersom vi kommer fira jul och nyår på olika håll (jag och Kevin blir med vår pappa) vill ju jag också kunna ta bilder. Jag har en liten kompaktkamera men den är så slutkörd att den knappt går att använda längre därför kollar jag nu runt på andra kompaktkameror.

Jag kikar just nu på Expert's och Elgigantens utbud då de finns här i närheten. Jag har hittat tre stycken som jag kan tänka mig men det visade sig att endast en av dem fanns i lager och det var den här. Det är en Samsung ST93 med 16,1 megapixlar, 5x optisk zoom och HD videoinspelning (här är en länk till kameran). Jag tycker att den låter bra och skulle passa som en extrakamera för mig de gånger jag inte har tillgång till mammas systemkamera. Men jag undrar om någon av er har någon erfarenhet av den här kameran? Om ni har det dela gärna med er av den, vad som är bra och mindre bra med den.




Kommentarer

Canon Powershot s95 är annars en jäkligt bra kompaktkamera. Dock en aning dyrare än den där.

» Aaron

Have not tried a Samsung camera, but other products we've had from them are very good and are satisfied with the quality. The advantage of buying it now is that you can use it alot over Christmas and try all of the features, then if it's not satisfactory, you could return or exchange it.

Hej! Jag har min kamera till salu just nu faktiskt. Det är en yrkeskamera, så den ger riktigt skarpa och bra bilder. 6000 är priset (kan diskuteras), och då ingår:



- Canon EOS 1D Mark ll, kamerahuset.

- 30-700 mm objektiv, Tamron.

- Två batterier, (någorlunda bra)

- Batteriladdare.

- Manual.

- 2 GB CF-kort



Kameran har ett inbyggt batterigrepp, och den ser ut såhär: http://modestil.se/gallery/wp-content/uploads/2010/09/Canon-EOS-1D-Mark-II.jpg



mvh / mathea larsson


Kom ihåg






Trackback