På hemmaplan igen!


Nån vecka gammal bild..

HEEEEJ! Nu är jag äntligen hemma igen! Igår fick jag åka bårtaxi hem från sjukhuset men det var inte alls så bekvämt.. Nej nej. Att ligga med helt raka ben, fastspänd så man inte kan röra en fena och hålla i sig i "säng"kanten i varje kurva så inte ryggen skulle röra på sig var lite utav en mardrömsfärd på 2 timmar. MEN jag klarade mig och nu är jag hemma och har fått kramas med alla mina fina familjemedlemmar. Jag har kramats lite extra med yngsta lillebror som varit så nervös i veckan att tårarna kommit ett flertal gånger, han ville såklart inte att någon skulle skära i min rygg och kunde inte för fem öre förstå att mamma skulle tillåta dem göra det. Så han var nog den som var mest glad över att se mig.

Mamma har ju fått uppdatera bloggen lite under tiden också, både med hur det gått och med lite outfits. Som ni kanske läste har jag haft det rätt tufft den senaste veckan och när jag vaknade på uppvaket efter operationen ville jag inget hellre än att de bara skulle söva ner mig igen, jag grät och grät och grät och hade så förbannat ont i flera timmar så jag trodde allvarligt talat ett tag att jag nästan skulle dö. Det låter kanske dramatiskt men jag har aldrig känt sån smärta i hela mitt liv, inte ens i närheten!

Nog om det, får rysningar av att bara tänka på det. Nu mår jag så mycket bättre än just den dagen men jag får fortfarande kämpa. Nu behärskar jag att gå kortare sträckor med kryckor, jag kan gå på toa själv, jag kan duscha och kan gå i trappor, kan sitta vid ett matbord och äta och jag gråter inte längre dagligen pga smärtor. Det med trappor har jag dock bara provat på sjukhuset för just nu har jag tagit över mamma och Andreas sovrum på nedervåningen tills jag blivit bättre så jag kan vara på mitt rum på ovanvåningen igen.

Jag har en del outfits på lager som jag kommer fortsätta uppdatera dagligen och ibland kanske även ytterligare ett inlägg dyker upp men mer än så ska ni inte förvänta er. Jag prioriterar såklart min hälsa före bloggen och känner att en mjukstart känns bäst för mig, kommer även vänta ett tag till innan jag svarar på era kommentarer.

Slutligen vill jag bara säga TACK, TACK och TUSEN TACK för era fina lyckönskningar, blev tårögd igår när jag läste dem. Ni är så himla fina och goa, vill bara krama om er alla!


Nu ska jag lägga mig och vila, äter fortfarande starka värktabletter som tar musten ur mig.
Kram kram



Kommentarer

Åhh, blir så glad att du mår bättre nu, har gått igenom det helvetet själv så jag förstår verkligen hur det känns! Får nästan ont bara att tänka tillbaka på det.. så blir därför lite extra glad att du också mår lite bättre nu! Ha det bra och ta all den tid du behöver för att blir bättre! Kram (:

» Diana

Vad skönt att du e bättre nu!! :)Ush det lät hemskt när jag läste att du hade haft så ont, men bra att du e bättre :D

» Ivana

välkommen hem! =))))

skönt att höra att du är hemma igen! :)

Hej Jennelie! Roligt att se att du fått komma dig hem och att det är någorlunda bra med dig. Vi hoppas att du får tillfriskna fort nu så att du får börja leva livet igen.

Många kramar Elenor & Per-Åke

Välkommen hem! Skönt att läsa att du klarar dig såpass bra själv! Kämpa på...

Elenor: Tack så mycket :) Hälsa hem, kram!


Kom ihåg






Trackback