Operationen!

Hej hej!

Jag (Jennilies mamma) har lovat Jennilie att jag ska skriva och berätta hur det gått för er som undrar.
Jag är så glad för alla lyckönskningar, och det kommer hon också att bli när hon kan läsa dem!

Hon opererades ju i onsdags och det gick bra. Jennilie är sällan och aldrig nervös för något och inte denna gång heller. Operationen tog dock en timme längre än förväntat då hon inte är så stor, så det var svårt att få plats med diskprotesen. (Diskprotesen är en bur i metall som som de fyllt med ben som de tagit från henne som ska ersätta den trasiga disken de plockat bort). Sedan har de även stellagt tre kotor.
Hon fick även för lite smärtstillande innan uppvaknandet, då de inte vågade ge för mycket då hon inte är så tung och de inte visste hur mycket hon skulle tåla.
Det gjorde tyvärr så att hon hade mycket svåra smärtor när hon vaknade, och det tog 8 timmar innan de fick ned smärtan. Hon har brutit benet en gång, men hon sa att den smärtan var INGENTING mot  denna, så det var fruktansvärt att se henne plågas så!!! Hon fick stanna på uppvaket hela natten och först på morgonen fick hon komma till avdelningen.

Sen har det gått framåt. Hon har fått ställa sig upp och gå några steg med hjälp av personal. Tårarna rinner ibland för smärtan men hon är tjurig och kämpar på!
Vi vet inte när hon får komma hem men det blir nog i början på nästa vecka hoppas vi!
Då börjar en lång rehabilitering för henne.

Hon har gjort flera utkast så jag kommer att publicera ett varje dag tills hon kommer hem, så fortsätt gärna kika in!
Kram från mig




Kommentarer

Hej din fighter!!!!

Önskar verkligen att du gjort ditt eldprov nu och att det från och med detta bara går spikrakt framåt...!!

GO KRAM!!!

» Malin

Kämpa på Jennilie!



Kram på dig!!

» ivana

hej!

hoppas att du blir bättre snart!

japp jag sparar de för dig..ingen fara...de är storlek 36 och jag har några bilder på mig när jag bär de!kolla i bloggen...

kämpa på du bara!!!

:)

» Erika

Krya på dig! Kram

» Ewa

Hoppas allt går frammåt och att du blir helt återställd! Krya på dig, kämpa på!

Ville bara säga att du verkar vara en fin människa och din blogg är välldigt bra och fin! läser välldigt få bloggar för de flesta faller mig inte i smaken. Men din har jag läst sen jag hittade den;)

kram!

Skönt att höra att operationen gick bra...nu väntar en tuff rehabilitering...men det kommer du att fixa galant! Du har ju hela underbara familjen som stöd, Lycka till Jennilie! Kramen

» Julia

Åh jag håller alla tummar för att allt ska gå så smärtfritt som möjligt, hälsa henne från mig - hoppas hon slipper ha ont i onödan framöver, det där var hemskt att läsa! :( Kämpa på <3

Skönt att hör att det gick bra! Bra är också att du är tjurig, då ger du dig fan på att inte ge upp, du kommer klara detta mycket bra känner jag på mig. Kämpa på!

» anna

skönt att det gick bra!

Tack för lägesrapporten, man har såklart gått och funderat på hur allt har gått.

Du är verkligen en fighter, det bådar gott inför tillfrisknandet. Kämpa på gumman, det här kommer att bli bra!! Kramen!

» Julia

kämpa på! :D

fick tårar i ögonen när jag fick ditt sms. hade oroat mig så himla mycket.

har inga pengar på my phone. men ska ladda imorn så att jag kan messa dig.

kämpa på nu, håller tummarna för att för att rehabilitering ska gå så bra och fort som möjligt.

stor bamsekram från mig<3

lycka till med alltsammans nu framöver också :)

Malin: Tack så mycket, jag gör mitt bästa :)

Erika: tack så mycket!!!! :D

Ewa: Dina ord värmer som bara den, jag blir så glad! TACK TACK TACK!!!! :) Kram på dig.

Julia: Tack för dina fina ord :) Tack tack! Kram på dig!


Kom ihåg






Trackback