Tro't eller ej.

Ärligt talat saknar jag Draggen!! Draggen, eller Dragonskolan som den egentligen heter är gymnasieskolan jag gick på (läste Design med textil inriktning). Haha ja, tro't eller ej men jag saknar skolan! Jag saknar att hänga i korridoren, sitta vid stekarväggen på våren, föra väsen i korridoren, men framförallt saknar jag att veta att jag ska till skolan och träffa mina fina vänner (som jag inte har träffat sen i julas nu :( ) Här kommer en bildbomb på min fina skolgång.

28 feb 2007, på en lektion, vi gick en kurs i svetsning!

18 dec 2007, jag och Hanna var väldigt tajta vid det här laget!

27 jan 2008, innan en kjolmodevisning som klassen hade. Snygga Hanna är det vi ser på bilden ;)

29 april 2008, på en av alla textillektioner.

30 april 2008, ja och Hanna hade precis haft vattenkrig (som ni kanske ser på mina byxor) och efter det la vi oss vid stekarväggen för att torka.

Hanna och Karin en annan dag vid den berömda stekarväggen!

13 maj 2008 var vi ett gäng som sydde hela kvällen för att sedan övernatta på syan!

10 sep 2008, just innan skolfotograferingen! Det var vi tre som hängde nästan alltid!

16 sep 2008, klassen lagade middag på skolan för att sedan se en dålig gratisbio, det enda bra med den var "fitte satan", hihi.

22 sep 2008, undra hur många gånger vi hann sälja fika på skolan???? Många gånger var det i alla fall, oftast för att få in startkapital till UF företaget!

3 okt 2008, vi sydde för fulla muggar inför modevisningen i jan 2009.

7 okt 2008, jag och Jossan som också var väldigt tajta :)

15 okt 2008, vi (eller egentligen inte jag men jag följde alltid med) hade ansvaret för att mata sköldpaddorna på skolan. Många timmar spenderades här inne. Hanna petar lite på sköldpaddan, haha!

28 nov 2008 gick jag och Jossan en liten modevisning på skolan!

I dec 2008 gick jag och Hanna luciatåget på skolan, jag var dessutom Lucia, därav all sterin i håret.

29 jan 2009 var det dags för den årliga modevisningen, alla plagg nedan har jag sytt (de fyra).

4 juni 2009 var det dags för balen!

Och den 10 juni 2009 tog skolan slut för alltid, vilken underbar dag det här var, stämningen var ju fantastisk, skulle gärna göra om den här dagen! :D

Jag verkligen älskade gymnasietiden, mina vänner och linjen jag gick. Kändes lite som om dom utformat linjen efter vad jag tyckte var kul och intressant, ett plus i kanten var ju också att vi hade väldigt lite plugg. Eller jag pluggade i princip aldrig och då jag gjorde det satt jag nån timme kvällen innan och det räckte för jag klarade ju alla prov och uppgifter och gick ut med någorlunda bra betyg.

 

Till er som går gymnasiet, ta vara på tiden!!




Kommentarer
» Frida

Åh. Jag går ut designprogremmt nu i vår. Det är med hatkärlek, draggentiden kommer jag se tillbaka på med glädje i hjärtat! Måste tillägga att den underbara stekarväggen dessvärre är avstängd, eftersom renoveringen av skolan pågår för fullt. Det blir jättefint i vart fall :)

ååh underbara bilder gumman!!!:)

att sakna!, kommer hem till sverige snart! puss

Frida- Hatkärlek är ju det perfekta ordet för att beskriva hur jag också kände det. Det kändes ju självklart helt uuunderbart att äntligen få slippa skolan och få göra något annat men samtidigt hade jag så fruktansvärt roligt i skolan och fina vänner så det kändes ju rätt sorgset..



NOOO, haha! Stekarväggen! Vi levde seriöst ute vid stekarväggen på våren, vi satt där varenda rast och många gnger fick vi även sitta där på lektionstid och göra det vi skulle. Älskart! Dock kanske det var på dags att förnya Draggen lite ;)

härliga bilder !! :) varför spydde alla och var tvungna att sova kvar där :o

» Hanna

åååååh minnen! saknar det som bara den, och kan säga att så gott som alla bra minnen är med dig babyslut! :) när du kommer ska vi checka läget på "nya" draggen! <3

sv: HAHAHAHAHAHA oj då.... x)



photobox.com :)

Hanna- Ja, helt fantastiska minnen!!!!!!!!! <3 Absolut, känner att det är på tiden för oss att entra Draggen igen ;) ;)


Kom ihåg






Trackback