Tona tona tona tona bort din fula färg (sudda bort din sura min)


Egentligen hade jag tänkt tona håret nu i eftermiddag men jag känner mig så förbaskar trött, lat och orklös just nu så jag får se hur det blir med den saken. Sen måste jag toppa håret också, det ser hemskt ut så som jag misshandlar det med plattången. Nej nej inge bra! Ändå är jag grymt noga med att använda sån där spray som ska skydda håret mot bl.a plattänger.

Tänkte köra en lite fråga till er, vilka hårfärger har ni haft och är det någon ni skulle vilja prova på men inte vågar?

Själv har jag vart rödtott, haft röd/lila, ljusbrunt, mörkbrunt och slingor. Jag skulle vilja prova på att vara blond, jag skulle inte vilja färga håret blont för jag vet att jag skulle se hemsk ut i det men jag skulle gärna provat på att vara född blond :)



Kommentarer
» Emma

Jag har varit Brunett och rödhårig men är blond naturligt. plus att jag har haft en tendens till brokolli grönt med, fick de när jag använde en billig o dålig brunfärg! :D

Ser verkligen inge bra ut nej :S

» Emhi

Jag har varit ljust brunett (min naturliga hårfärg), svarhårig, mörkt lilahårig, brunett, rödtott och blond :) Jag fick från nästintill svarthårig till blond... du har ju kort hår så det skulle kanske inte vara så farligt att avfärga och bleka det, men tro mig, det sliter som fan!



Min frisör sa dock att jag hade ovanligt starkt hår - jag blekte nog sju gånger innan det trillade av och blev gummi-aktigt. Men två år efter är det snart ett obehagligt minne blott ^^ skönt det! Nu är jag nöjd som brunett igen hehe (gick från blond till brun => grönt hår, men sen blev det brunt efter toning)



Tror jag nog provat alla hårfärger som jag velat ha!

» Emhi

Btw, trodde inte att jag skulle passa som blond, avfärgade det för att gå från svarthårig till brunett, men så tänkte jag "va fan? man kan ju lika gärna pröva" ^^



http://lchfashion.blogg.se/2009/december/blondie-bye-byue.html#comment

» carin

jätte fin bild!

sv: Jo absolut, det är precis så som jag tänker och man får sån feeling.. haha på nått sett! :) kram

Jag är naturligt blond, har varit ljusbrun, har varit blond/rosa, helrosa, superblond/ nästan vitt och röd hårig.. Just nu är jag jordgubbsblond för jag är på väg att färga tillbaka till mitt blonda :)

» Sofia

Åh, jag skulle vilja göra något galet med mitt får! Färga mörkbrunt, klippa lugg och göra något pageliknande.



Tröööööött på mitt blonda ruffs!

jag skulle vilja testa färga hela håret rosa.. det skulle passa min personlighet, men inte min stil!^^

Är född blond, men färgar det ännu blondare.. ;) Provade i femtonårsåldern att tona det kastajebrunt (som förövrigt var superinne då.) Men jag hade aldrig gjort något sådant förr, så jag köpte den färgen jag ville ha och tonade den direkt på mitt blonda hår, utan att först färga det lite mörkare. Så det blev ROSA!! Hehe.. Fick panik och skickade iväg mamma till affären för att köpa något att fixa till det med (hon hade aldrig färgat eller tonat håret förr heller, så hon var också helt novis..) Så hon köpte svart färg, för att färga över det rosa med.. (Jaa jag veet, vi var korkade..;p) För då blev ju håret mörkt LILA!! Ännu värre!! Först då gick jag till frisören, haha!! Hon la i en grön färg, så håret blev råttfärgat. Skulle ha låtit det vara så.. men eftersom jag tyckte att det var en tråkig färg på mig så föreslog hårfrisörskan att lägga i den färg jag ville ha från början, mörkt kastanjebrunt. Det blev jättesnyggt, men när jag ville tillbaka till min egen blonda hårfärg blev det ju kycklinggult och helt förstört. Tog flera år att få det bra igen.. Sedan dess (22år nu) har jag aldrig färgat håret mörkt igen..

Men ibland skulle jag vilja ha håret riktigt rött, inte morotsrött och inte kastanjerött utan riktigt, riktigt höstrött (nästan mot det tomteröda).. om du förstår vad jag menar? Det är sååå snyggt!! Men jag tänker då tillbaka på hur svårt det var och hur förstört håret blev när jag ville tillbaka till att bli blond igen (för det vill jag ju säkert efter ett tag..) så jag låter bli. Men kanske, kanske jag vågar någongång??

Förresten... tror visst att du skulle passa i blondt hår... ;)

OJ vad många som kommenterat idag, det brukar det aldrig vara annars när jag kommenterar^^



JAg har varit blond (naturligt), brunett, närapå svart, brun, ljusare blond, Kristen stewarts halva mahogny halva svart, brunett och nu på våg till blond igen :D


Kom ihåg






Trackback