Min dag.

Som sagt, imorse vid 08.30 satte jag och mamma oss i bilen för att köra tvärs över hela Skåne för att komma oss till Ängelholm och träffa min ryggkirurg. Vi var väl inne hos honom i si så där en kvart vilket kan kännas lite onödigt efter en bilfärd för nästan två timmar men nja, det var värt det. Nu är det i alla fall bestämt till 100% att mitt diskbråck i ryggen ska opereras, det blir en steloperation. Tyvärr finns ingen tid just nu så jag får vänta i ca tre månader eller så blir det i tidig höst, huvudsaken att det blir av känner jag! Här kommer lite bilder från dagen.

Nu kan man se blommor lite här och var vilket jag gillar, mycket. Bilden är tatt i Ängelholm.

Min fina och underbara, underbara moder :)

Jag åt god pasta med svampsås till lunch (det var kött också men det gillade jag inte så det lämnade jag).

Då vi satte oss i bilen och skulle lämna Ängelholm visade termometern 12,6 plusgrader, nu är det nämligen vår på riktigt :D

Eftersom klockan inte var så mycket så åkte vi istället vidare in till Lund eftersom varken jag eller mami vart där tidigare.

Där strosade vi mest omkring i olika butiker och spanade in omgivningen.

Lund var faktiskt mycket finare än vad jag föreställt mig och det var hur mycket studenter som helst där :P Något som också var rätt kul var att jag hann se en kille med shorts och två tjejer med leggings, ja ni vet sånna där tunna och som bara går nedanför knäna, då fick jag ännu mera vårkänslor!

Dagen var himla mysig, älskar ju sånna här dagar med moder det enda negativa är väl att jag mår skit nu.. Eller i sinnet mår jag toppen men benet gör så ont att jag bara vill såga av det, nervsmärtor är det värsta jag vet!! Det är en nerv som kommer i kläm i ryggen vilket gör att jag får enorma nervsmärtor i vänstra benet och ju mer jag går desto ondare får jag och tillslut måste jag halta och vill knappt sätta ner foten i backen för att det gör så ont. Nu hoppas jag bara att jag kan sova inatt vilket jag dock tror kommer blir svårt eftersom det som sagt gör gaaanska så ont nu och nope, ingen medicin hjälper.

Nä nu ska jag sluta klaga, det finns ju dom som har det så mycket värre än jag!!
Hoppas er dag var bra :)



Kommentarer

suck, vi som kanske skulle bosatt oss i lund du och jag :( blä tycker så synd om dig gumman :( men nu ska du få bukt på det där förbaskade diskbråcket iaf, och det är jag glad för! :) puss

Stackare... krya på dig!!!! Skönt att du ska få operera dig iaf. Vilken snygg mamma du har!! :D

Vilken mysig dag ni fick, trots att det var ett "tråkigt" besök som föregicks av två timmars bilfärd. Hoppas att operationen går bra! Det var ju skönt att veta att du får hjälp. Ha en fin helg!


Kom ihåg






Trackback