Gómorron!


Tjenna!
Allt bra med er?
Såg att söta Therese hade nominerat mig till TTS Blog Awards och att jag kommit med, så kul och tack, så tycker ni att jag förtjänar att bli vinter/vår vinnaren kan ni väl rösta på mig här :)

Sen har jag en (några) liten fråga till er som läst The Twilight Saga böckerna.. Läste ni först böckerna och såg filmen efter eller tvärt om?  Och då ni läser böckerna ser ni skådespelarna framför er eller målar ni upp egna bilder utav dem? Och ni som först läste böckerna, ser skådespelarna ut som ni hade föreställt er?

Själv såg jag filmen först och det var efter det jag fick upp ögonen för böckerna så för mig blir det att jag relaterar och ser skådespelarna framför mig men jag kan tänka mig att det vore annorlunda om jag sett filmen efteråt, att jag målat upp en egen bild utav alla karaktärerna då..

Ha en lugn och fin söndag :)
KRAM!



Kommentarer
» Emhi

Jag läste böckerna först. Eller, jag hann läsa tre stycken innan jag såg första filmen. Bella var väl ungefär vad jag målat upp som i filmen, men jag hade en helt annan bild av Edward - hur han såg ut och hur han betedde sig. Tycker det är en viss skillnad i hur jag föreställde mig honom i boken och hur han blev i film.. Men Pattison gör ju helt klart rolltolkningen bra.



Och Jacob! Han såg inte alls ut som jag hade förställt mig i böckernas värld haha - jag blev så besviken! =P Fast nu när Taylor Lautner har kort hår så ser han helt okej ut.



Sen när jag läste sista boken så hade jag glömt bort hur jag föreställde mig karaktärerna så de jag sett på film var det jag föreställde mig när jag läste. Fast jag var fortfarande så besviken på Jacob att jag försökte ha en annan bild av honom i boken... skumt!

/E

Jag såg och filmen först. det är inte alltid jag ser personen framför mig utan ser oftast bara konturer typ, vet inte riktigt hur jag ska förklara men rörelser, färg o så, men ser jag ansiktet så är det skådespelarna, ialla fall huvudkaraktärerna.

Jag såg Twilight först, så jag ser de flesta som de ser ut i filmen, fast inte Bella, tycker inte att Kristen prickar henne riktigt utseendemässigt (gillar inte riktigt hennes tolkning av hennes personlighet heller). Så Bella ser jag mest utan några direkta ansiktsdrag. :p

Är riktigt besviken på volturi (kommer aldrig ihåg hur det stavas) dock, för dem hade jag inte alls tänkt mig så! Samma sak med Emily, speciellt hennes ärr. Är säkert fler saker i de senare böckerna. Ska bli kul att se hur de gör Renesmee. (hmm.. Stavning?) :p

skulle rösta men det vill inte funka :( ska testa sen igen !! lycka till :)



jag såg twilight filmen först.. sen började jag läsa böckerna :) jag föreställer mig alltid hur folk och platser ser ut när jag läser, lever mig verkligen in i boken liksom !!

» Molly

Jag började läsa böckerna dagen efter jag såg twilight, haha. så jag ser skådespelarna framför mig, kommer däremot inte ihåg hur jag föreställde mig voulturi och alla "små roller". det som ska bli roligt att se i BD är reneesme. Och tania, av någon anledning har jag fått mig en väldigt klar bild av hur hon ser ut, haha!


Kom ihåg






Trackback