Tips om en bra serie eller film?

Jag har nog bara tänkt ligga i sängen hela dagen så jag undrar om ni har några tips på bra serier eller filmer? Om det är en serie vill jag inte att det ska finnas typ 6 säsonger av den, det är för mycket, men kanske 2-3 eller nåt.

Serier jag har sett och gillar är; The OC, One Tree Hill, Desperate Houswives, Lost, Prison Break, Top Model, The Vampire Diaries.

Filmer jag gillar; Dans och sångfilmer, bl.a Grease, Hairspray, Flashdance, The Bodyguard, Streetdance, Bring it on-filmerna osv. Så, tipsa gärna om en sång eller dansfilm, känner att jag måste se någon lite roligare film :)



Kommentarer

Mina favorit filmer (har räknat bort dom jag vet att du sett)..



Komedier: the hangover, 17 again, big (1998)



Drama: speak (du kanske redan sett den men ändå), into the wild, pride and prejudice (2005), dear john, bright star



Action: wanted (grym action)



Romantisk thriller/action: original sin, tuff turf, true romance, thelma & louise



Romantisk komedi: benny & joon, a room with a wiew, the wedding date, cry baby



Äventyr: spiderwick, zathura a space adventure, avatar



Dans: honey, center stage, center stage - turn it up, step up, step up 2 the streets, streetdance



Sist men inte minst: Twilight och New Moon kan man ju se om och om igen ;)



Alla dessa filmer tycker jag om väldigt, väldigt mycket och en del av dom har jag sett säkert hundra gånger haha.



Medium, Ghost Whisperer, True calling, Flight 29 Down, Heroes.. bra serier allihopa enligt mig, men vet dock inte hur många säsonger det är på dom hehe.



Hoppas det var nån av alla filmer o serier som du inte sett i alla fall.

Å hoppas du får sova inatt.

Kram<3

ps. på lovefilm.se kan man lätt hitta nya filmer när man inte vet vad man ska se ;)

» Madde

"Save the last dance" var en av mina favoriter förr:)Mycket bra dans/drama film.



Sen har vi ju "Roswell" en helt underbar serie.. gillar du tonårsvampyrer så kanske tonårsaliens funkar med:)

» Anna

En serie som jag gillar och inte är så många säsonger är Ghost Whisperer. Spännande, kärlek och lite läskig ibland. =)

» tessi

se Glee, jätte rolig serie med bra musik :)

True Blood! :) Två säsonger finns ute och tredje säsong går just nu, bara fyra avsnitt är ute.

Jag håller med några ovanför, Ghost Whisperer är en sjukt bra serie. Spännande, vacker, romantisk och helt underbar. Jennifer Love Hewitt har sjukt snygga kläder i den serien. Man kan få mycket inspiration. Fast det är 5 seasons.



Även Harpers Island är jävligt bra! Spännande, även kärlek där. Lite fult gjord ibland men så jäkla värd att se! Älskar den och det är enbart 1 season.

fin blogg :)

Grey's Anatomy är jättebra.

Glee och True Blood !!

ja grey´s anatomy är jätte bra men det är 6 säsonger och det kommer mer :)

Anna- Har sett några avsnitt av den serien men inte riktigt fastnat.. =)

Tessi- Jo jag har hört att den serien ska va rätt bra, kanske att jag börjar se den mot hösten =)

Louise- Hehe vet inte om jag ids ge mig in i det.. lost var ju 6 säsonger och tillslut ville jag bara skjuta serien så :P


Kom ihåg






Trackback