Stockholms resumé

Hejsan! Jag hade tänkt sammanfatta hela min och Therese Stockholmsresa i mycket bilder och några rader till det!

Den 20onde juni möttes vi upp på centralen i Sthlm efter att inte ha träffats sen i november, ett glatt återseende!

Den 21 juni steg vi upp vid 4 för att snabbt göra oss i ordning och sedan åka till globen/Hovet där Twilight Fan Event skulle hållas senare på eftermiddagen! Vi satt och köade i flera timmar, men det var det helt klart värt!!

Först spelade massa band men sen entrade Taylor Lautner och Kristen Stewart hovet och jävlar vilket jubel som bröts ut!! Jag fick både Taylors och Kristens autografer, fick även en bild tillsammans med Tay (som ni dessutom hittar i Aftonbladets helgbilaga Klick! idag)!

Coola Kristen!

Dagen efter tog vi en liten sovmorgon och sen tog vi det mest bara lugnt! Mot eftermiddagen tog vi tunnelbanan in till stan där vi strosade omkring tills det stängde.

Onsdagen den 23 juni åkte vi till Gröna Lund där vi spenderade precis hela dagen med att åka karuseller, gå i lustiga huset och bara ha det allmänt fantastiskt!

24 juni promenixade vi ner till vattnet som fanns i närheten av där vi bodde där vi tog våra första dopp och solade!

Fredagen den 25 juni var det ju midsommar! Vi gjorde självklart varsin krans som fick pryda våra huvuden.

Sen åkte vi på lite midsommarfirande en bit från "vår" lägenhet.

När vi var hemma igen lagade vi middag =)

Söndagen den 26 var inte så mycket öppet så vi bestämde oss för att gå på bio, vi såg på "The Last Song".

På väg hem tog vi lite fula/roliga bilder.

Den 27 var det stekhett ute så vi åkte och badade igen!

Och dagen efter det drog vi åter igen till vattnet för sol och bad. På eftermiddagen fick jag dessutom ett samtal från TV1000 där de berättade att jag vunnit deras look-a-like tävling så vi (jag+Therese) fick varsin biljett till Twilight Movie Night, en natt på Hotell Scandic mitt i stan och taxiskjuts.

Den 29onde juni åkte vi och hälsade på några släktingar till mig på dagen.

Efter det checkade vi in på hotellet.

Sedan taggade vi bion!!!

Vi klädde upp oss kvällen till ära.

På bion hade dom gjort det lite "kusligt". Och hela kvällen var toppen och Eclipse var BÄST!!

Den 30onde juni sa vi hej då till vårt hotellrum som vi egentligen inte alls hade lust att lämna.

Men vi mötte sedan upp Julia som vi gick på stan med en sväng, vi blev då på bättre humör, hah.

På eftermiddagen var det dags att se Eclipse, IGEN!! :D

Och den 1 juli packade vi våra resväskor för att lämna Sthlm och åka hem.

Alltså herre gu vad vi har haft roligt! Det har inte gått en dag utan att vi har skrattat, haft kul och njutit av det underbara vädret vi haft. En toppenresa med andra ord! Och att vi gjort så roliga grejer, jag menar Twilight Fan Event, grönan, Twilight Movie Night, vunnit en natt på hotell, badat, sett Eclipse igen, midsommar.. Underbart är det enda jag får fram just nu!

Kram!!



Kommentarer

Låter som en jävligt lyckad resa!! :D

åh fan vad jag saknar allt<3 =)

http://www.finest.se/userBlog/entry.php?uid=33480&beid=1395292 på den länken ser du sibel den dan jag/vi såg henne. hon hade på sig såna där serieleggings haha :P

» Anna

Asså, vart hittar man såna där "burkar" med godis från hemköp (tror jag att det är). Jag har sett att folk går runt med det men jag hittar det aldrig.

Annars ser det ut som att ni har haft jättekul. =)

Anna- Du jag vet inte, det här var första gången jag såg dem och dom är ju skitsöta! Vi fick våra i Vällingby :P


Kom ihåg






Trackback