Filmer

Ja, under min vistelse i norr hann jag med att se ett par filmer, en del yare och en del lite gamlare. Här kommer lite om vad jag tyckte om dessa filmer.

Gone in 60 seconds:
Huvudrollen har Nicolas Cage, vi ser även Angelina Jolie i en roll. Den här filmen handlar om ett gäng som ska sno 50 bilar på ett dygn för annars kommer hemskheter att hända :P Filmen tycker jag absolut är sevärd, jag skulle kunna se den nu igen bara jag hade den!

Panic Room:
Den handlar om en kvinna och hennes dotter som just flyttad in i en ny lägenhet och redan första natten kommer ett gäng inbrottstjuvar dit så kvinnan och dottern flyr till det säkre rummet i huset "panic room", tyvärr är det tvuvarna vill åt i samma rum. Jodie Foster och Kristen Stewart har varsin roll i filmen. Den här filmen tycker jag är riktigt bra och jag kan se den om och om igen utan att lessna!

Fantastic four:
Det är fem personer befinner sig på en rymdskepp då något går fel och deras dna ändras vilket gör att dom får varsin superkraft. Jag tycker filmen är bra, man får skratta en del och det är kul att se då de upptäcker sina nya krafter. I filmen ser vi bland annat Jessica Alba och Ioan Gruffudd.

The Hangover:
Hade läst på många olika bloggar att denna filmen skulle vara jätte bra och rolig så jag hade ju lite små höga förväntningar på den tyvärr måste jag då säga att jag tycker den var riktigt dålig! Jag flinade inte ens en gång och det skulle vara en komedi så det säger ju ganska mycket..

Big Momma's house 2:
Dom här filmerna gillar jag, man får skratta ibland och den har skön stämning i sig. Vi ser bland annat Martin Lawrence som huvudrollsinnehavaren.

Ja det var några av filmerna jag såg, vet att jag såg fler men har glömt bort vilka så här i efterhand :P



Kommentarer

Va kul :) självklart får du det! :)

» Anna

sv: tack detsamma ! :)

har "bara" sett dom tre första, riktigt bra filmer (:

ska se the hangover vid tillfälle, tror bestämt att jag har den på datorn...


Kom ihåg






Trackback