Dagens fråga.

Susanna: Jag tänkte på en sak. Du skriver ju ofta (och har visat bilder på) att ditt hår är självlockigt. Men på bilderna från när du är liten ser det ju näst intill spikrakt ut. Antar att du inte plattade håret då (?) så, när dök lockarna upp?

 

Svar: Yes, du har ganska så rätt. Då jag var liten hade jag ganska rakt hår men man har alltid sett tendensen till det lockiga så jag samlade ihop lite bilder för att visa mitt "hår-liv".

 

Första bilden är på min 1-årsdag och där hade jag som ni ser ganska lockigt hår. Sen växte jag och även mitt hår och jag fick rakare, plus att det var ganska tjockt vilket nog var en av anledningarna till att det blev rakare.

Några år senare ser man dock att det är lite mer vågigt. På bilden där jag har kortare hår gick jag ut femman tror jag det var och där ser man ju att det har lockat till sig lite nu då det är kortare igen.

I sexan då det blivit lite längre var det mer vågit. Vändningen kom när jag var 14 år och jag började använda hårprodukter och styla det lite mer, ja ni ser ju på bilden till höger.

Sen blev det bara lockigare och lockigare helt enkelt, på bilden här nere till vänster har det ju lockat till sig en del och där är det inte minsta lilla stylat eftersom jag just hade badat. Till höger ser ni hur mitt hår ser ut då det är snäppet kortare och tillfixat, så det skulle det nog se ut nu med om jag hade den längden (bilden är ca 1,5 år gammal).

 

Ja, där har ni min hår-historia, haha. Men som svar på din fråga skulle jag nog säga att det var i åttan det började locka till sig på riktigt :)

 

Har du någon fråga du vill ställa till mig? Tveka inte!




Kommentarer
» lie

Har du en pojkvän eller är du intresserad av någon? Sånt är alltid roligt att veta ^-^

oj, de blev visst något fel med första kommentaren :)



Angående hår, så var mitt hår också rakt när jag var liten men sen i slutet på åttan börja de locka sig jätte mycket. o nu i somras efter jag hade badat i saltvatten fick jag världens krull :o Håret förändras väl med åren :)


Kom ihåg






Trackback