Dagens fråga.

JOSS: Kan du möjligtvis tipsa om några second hand butiker du gillar ? Eller några loppmarknader?

 

Svar: Absolut! Nu är det ju dock väldigt olika från stad till stad men nu tar jag från det jag själv kan och vet.

 

Second hand butiker: Jag har handlat mest på Myrorna måste jag nog säga. Vissa plagg kan vara lite dyrare där men det är ju oftast ändå inga stora summor. Har bland annat köpt min älskade fejkpälsjacka där som jag använder nästan dagligen och den gick på 75 kr vilket inte alls var dyrt! Tycker Myrorna har det mesta, tröjor, mysiga koftor, klänningar, kjolar, smycken, väskor osv.

 

Röda korset är ju också bra, dom är dessutom billigare (vad jag då har upplevt), tycker dock dom har ett mindre utbud, men det beror väl på var du befinner dig.

 

Här i Simrishamn finns en Second hand butik som jag tycker är rätt bra. Det är lite dyrare där, men fortfarande inte dyrt, ungefär som Myrorna skulle jag tippa på. Den är inte så mega stor MEN jag hittar alltid något då jag är där.

 

Loppmarknader: Min absoluta favorit loppis är här i Simrishamn, har aldrig vart på en bättre loppis och jag fyndar ALLTID där och till minimala priser, min halva garderob kommer därifrån känns det som. Loppisen är iaf på sommaren varenda lördag och det är riktigt många utställare. Så, på lördagarna ska du befinna dig i Suckarnas gång i Simrishamn! Nej det är klart du inte ska förresten, du får ju inte fynda de snygga grejerna före mig ;)

 

Annars brukar jag bara vara på lite loppisar här och där då vi ser en skylt efter vägen kan vi stanna, på somrarna är det dessutom alltid massor av annonser om loppisar i tidningen (i alla fall i Ystads Allehanda!).

 

Beyond Retro ska ju vara bra, jag har dock inte tatt mig tid att kika i en sådan butik så ordentligt nån gång.

 

Tyvärr kan jag inte säga mer än så men har ni läsare några bra tips kommentera!


Har du också en fråga till mig? Ställ den i så fall :)




Kommentarer
» Linda

Nja litegrann blev den allt,tragiskt att hon blivit som hon blivit nu bara..=(

» moa

sv: ja, det var den!

sv: Inga problem ^^

Ja det hade jag :) hoppas du med hade det ^^

Godmorgon :)


Kom ihåg






Trackback