Att skriva som man tänk.

Då man (iaf ja) skriver ett inlägg kanske man int se ofta skriv en massa slangord osv men nu had jag tänkt skriva några rader precis som ja tänker dom innan jag sätter fingarna på tangenterna.

Klockan 8 ikväll äre ju Blåsningen, äre någon av er som ser på de? Ja tyck i alla fall att he kan va rätt kul kika på, speciellt då're ä mer seriösa personer som bli blåst.

Hah he känns ändå ganska konstigt att skriva så här, än om he int ä se stor skillnad så märk ni nog någon i alla fall, t.ex att ja korta av en massa ord. Sen kan ja ju säga att ja int allti prata så här men iblan kan he komma nå norrlänska ord från min mun som t.ex gitt säg ja hela tin, ja umgås för mycket me moder helt enkelt :)

Lite roliga meningar på rikti norrlänsk bonska (to dem från Kevin).

He som hänn he hänn denna, he hänn int henna -
Det som händer det händer där, det händer inte här.
Je gitt ju kut å hämt.. - Ni måste ju springa och hämta..
Sno de så ja få kik - Vänd dig om så jag får se.
Ja ids int gör he - Jag orkar inte göra det.
Men ta harta borta herta så kan du köp de nå karra -
Men ta hälften från det här så kan du köpa dig lite godis.
Hon är nallta eljest - Hon är lite annorlunda.





Kommentarer

Älskart! äntligen lite bondska i bloggen, Jen! :) Harta borti harta å harta borti he, he je int mytch batt nalta - hälften av hälften och hälften av det, det är inte mycket men lite <3 :)

JAG ÄLSKADE DET!!! Visste inte att jag hade saknat norrländskan så mycket som jag gör... Underbart... Blev alldeles varm i hjärtat... Och du!!! Jag kände igen varenda mening och förstod dom... Detta inlägget gjorde också att jag minns min pappa med en nostalgisk tår och ett leende... Tack!!!

» Maja

Hade nog blivit svårare att läsa bloggar om alla skrev precis som de tänkte. Med påhittade ord och massa slang:)


Kom ihåg






Trackback