Mitt 2010

Då var det dags för ännu en årsresumé! Varning, detta är ett låångt inlägg.

Jag firade in 2010 med bland annat detta sköna gäng uppe i Umeå.


Jag gick från att ha rött hår framtill till att..


..färga det mörkbrunt och klippa det lite kortare.


Mamma fotade lite bilder på mig i hennes smycken hon designat och tillverkat som sedan hamnade på hennes hemsida millaofsweden.se.


Vi fick en kall vinter i Skåneland, denna kvällen hade vi den kallaste kvällen med 16 minusgrader.


När jag var i Malmö haffade Malmö Streetstyle mig och knäppte några bilder.


Jag och mamma provbeställde hem lite kläder då vi hade en plan på att öppna en webbutik, vi provfotade även lite som ni ser på bilden.


Sedan var det dags att fota en framsidabild till vår webbutik så vi fixade till denna väggen i vårat uterum.


Den 18 mars var jag och mamma i Ängelholm där temperaturen låg på ca 12 plusgrader och det hade börjat blomma lite smått.


Jag provade göra hemmagjord sushi som blev super god!


Då jag hade tråkigt spenderade jag tiden med att göra om mig själv på en hemsida som heter taaz.com.


I slutet på mars spenderade jag och broder en hel dag utomhus tillsammans.

Vi gjorde den här videon.

En outfit från början av april.


Den 9onde april åkte jag och mamma ner till havet för att fota lite inspirationsbilder till webbutiken. Då jag bar en sommarklänning skulle det ju se somrigt ut än om jag höll på frysa ihjäl.


Den 24 april blommade det överallt i skogarna och det var sååå fint!


I takt med att solen mer och mer började titta fram började även mina fräknar kika fram.


Den 7 maj slog jag och mamma upp portarna till vår webbutik. Om ni undrar varför det inte går att gå in på den nu är för att vi lagt den lite åt sidan i och med att jag bara blir sämre i ryggen igen och mammas tid inte riktigt räcker till.


I maj gjorde jag bland annat dessa smycken.


I mitten av maj kom första "bara-ben-dagen", vad jag njöt! Vi plockade ihop fika och drog till havet för att spendera den varma dagen där.


I maj fick jag även uppleva rapsfälten som är bland det vackraste jag någonsin sett.


Dagen innan min 20-årsdag flög jag upp till Umeå där jag sedan spenderade födelsendagen med bl.a denna brud.


I samma veva var jag med i Frida-tidningen och visade upp en veckas outfits.


Den 29onde maj var jag med mina favvobrudar och vi firade min födelsedag lite i efterskott med att gå ut och dansa. Hanna, jag och karin.


Jag och Sara på utestället.


Sedan åkte jag ännu längre norrut för att hälsa på mina släktingar. På bilden ser ni stället där jag spenderade vartenda lov och även en del helger när jag var yngre. Jag har så många många många fina minnen härifrån!


Sista dagen uppe i norr spenderade jag med Sara.


Vi var ute i skogen och spelade in den här videon.

När jag kom hem igen pysslade jag lite mer och gjorde de här grejerna.


I juni var jag med i en Twilight look-a-like tävling.


Jag och brorsan spenderade några härliga dagar vid havet.


Den 20 juni åkte jag till Stockholm och mötte upp Therese. Dagen efter satt vi och köade i flera timmar för att sedan gå på Twilight Fan Event.

Jag (som ser galen ut) och Taylor Lautner.


Kristen Stewart.


Vi var en heldag på grönan och roade oss.

På grönan spelade vi in den här videon.

Det blev midsommar som vi firade i Stockholm med blomkransar runt huvudet och god mat.


Den 28 juni fick jag ett samtal att jag var en av vinnarna av look-a-like tävlingen jag var med i så dagen efter fick vi bo en natt på hotell gratis och jag fick även 2 biljetter till midnattsvisningen av The Twilight Saga Eclipse.


Vi gick och såg Eclipse på bio på vanliga premiären också.


Väl hemma i Skåneland igen hade vi främmande från norr mest hela tiden så det blev att spendera många dagar vid havet, utflykter, på uteserveringar osv.


I slutet av juni kom min fina vän Hanna och hälsade på mig i några dagar. Hennes sista kväll här tog vi massor av fula kort :P


Var och varannan dag var jag på loppis och fyndade. Här är min favvoloppis i Suckarnas gång!


I början på augusti åkte jag och familjen  över till Danmark där vi var i några dagar och semestrade.


Den 12 augusti åkte vi över igen (dock inte hela familjen) för att gå på Köpenhamns modemässa.


Jag och mamma fotade massor av bilder till hennes hemsida, ni kan se dem här.


Jag gjorde ännu mer smycken.


Den 22 september var en stor dag för mig, jag stelopererade ryggen och satte även in en diskprotes pga mitt diskbråck.


Efter ca en vecka på sjukhuset i Ängelholm där jag opererades som ligger ca 2 timmars bilfärd från mitt hem fick jag åka hem!


Efter ett par veckor i sängen kunde jag sakta men säkert börja bjuda på lite outfitbilder igen och röra mig utanför huset. Efter mycket letande hittade jag äntligen ett par skinnshorts, dessa fyndade jag på Röda korset för 50 kr!


I novembermörkret pysslade jag ihop det här halsbandet.


I mitten/slutet på november kom snön och vi fick än en gång en vit jul i Simrishamn.


Julafton spenderas med familjen.


I korta drag så har mitt 2010 sett ut så här. Än om det hänt mycket roligt i år så måste jag ändå säga att 2009 var ett bättre år, i alla fall för mig med tanke på min rygg som förstört så mycket för mig i år.

Mitt 2009
Mitt 2008

Ps. Idag den 1/1 kl 23.59 avslutas min tävling så se till att tävla innan dess. Klicka här för att tävla!



Kommentarer

ooh jag älskar dom tjocka halsbanden du gjort! dom är hur fina som helst :D

» Bunny

Du är så himla inspirerande. Bara så du vet. En av mina absoluta favoritbloggar!



Och på tal om ingenting, så undrar jag var i Skåne du bor? ^^


Kom ihåg






Trackback