Kommentarer jag inte tål..!!

Så här känner jag när jag läser vissa kommentarer..


Jag tål verkligen inte när det rullar in kommentarer som "Fin blogg, besök gärna min" "Ska vi följa varandra via bloglovin?" "Hur mår du idag då?" Vad ska du hitta på idag?". Varför frågar man sånt?

Om det nu är så att man vill ha fler besökare till sin blogg så måste man ju kommentera andras bloggar, MEN när man gör det, se till att läsa igenom inlägget du kommenterar innan du lämnar din kommentar och skriv något vettigt! T.ex "Hej, ser att du ska till Sthlm idag, vad ska du göra där?" eller "Hej. Usch vad jobbigt att vara sjuk, krya på dig" eller "Vilken snygg outfit, tycker verkligen om skorna du har på dig!". Och se till att mena det du skriver!

Ja, ni fattar vad jag menar.

Ibland kan jag göra ett inlägg där det står att jag har ont i ryggen och därför bara ska ta det lugnt under dagen och då kan jag få kommentarer som "Hur mår du idag sötis?" eller "Vad ska du hitta på för kul idag då?". Jag har ju redan skrivit det i inlägget???!!!!

Och frågan "Ska vi följa varandra via bloglovin?" är så dum och dålig så jag bara vill skrika när jag får den. Om jag nu vill följa en blogg via bloglovin gör jag det för att jag inte vill missa något från dennes blogg, inte för att den personen ska lägga till mig med för att det är någon slags tävling om vem som har flest prenumeranter där??!!

Jag vet att jag dampar lite nu men måste bara få skriva det här för jag blir så less!

Och en annan fråga som trillar in titt som tätt är "Hej, har frågestund på min blogg nu, ställ gärna en fråga". EHHM?!! Är inte frågestundar till för ens LÄSARE ska få chansen att ställa sina frågor? Varför skulle jag vilja ställa en fråga till en blogg jag inte ens läser?

Ibland kan det var okej att fråga hur en person mår, om det te.x är någon man känner eller för en konversation med men det är typ enda gången.

När jag får dumma frågor som ovan brukar jag inte ens gå in på den bloggen, så ha det i åtanke innan du skriver sådant till mig. Och ja, jag kanske låter som värsta "Cruella De Ville" nu men det enda jag vill är att få vettiga kommentarer, (får ju många vettiga och snälla också såklart) vissa är bara så dumma.

Tack och hej från mig..




Kommentarer

Haha skönt skrivet. Håller med dig helt o hållet. Hatar verkligen sånna kommentarer.. Du glömde en till sak också, kommentarer som endast innehåller reklam och inte nånting alls om sig själv/sin blogg.. Kollar aldrig in bloggar som bara skriver så.. :P



Sv: Tack så mkt! :D Jaow. Jag meddelar vinnaren senare idag efter min skola! Förmodligen blire framåt kvällen! Kramkram

» Lina

Hej, hur mår du?!



Nej, jag skämtar bara ;) Håller med dig fullständigt, ibland känns det som att de bara vill ha en hög siffra med besökare. Själv tycker jag också att man har all rätt att leka Cruella de Ville, en blogg är ju som ens dagbok och ibland vill man avreagera sig. Om man ändå kunde skapa något slags spamfilter som tar bort sådana kommentarer direkt.

» carin

haha, ska du inte kolla in min blogg idag? höhö ;)

» Bunny

Kunde inte sagt det bättre själv!

Håller med totalt! Man blir bara så himla irriterad ._. Att folk inte kan tänka lite längre än näsan räcker ibland?

håller verkligen med dig! sånna kommentarer är så grymt irriterande... :P

» Linda

Goddamn, där satte du hammaren på spiken! Nu slipper jag skriva ett inlägg om den där skiten.



Jag har länge tänkt om det är så att ALLA inom bloggvärlden kommenterar så.. för isåfall är bloggvärlden en enda stor tävling om vem som har flest (ointresserade??) läsare.



Att köra tvärtomtekniken är bäst. Det gör jag också. Om man mot förmodan går in på bloggen som skrev "Hej fin blogg kolla in min!" så ser man också att den bloggen är.. outvecklad kanske jag ska uttrycka det.



När ska personerna upptäcka att den tekniken inte fungerar och att det bara får en att känna massa ilska? Shit.

jag håller med dig till fullo!

folk tar till den ena desperata metoden efter den andra i hopp om att få fler läsare till sin blogg.

man kan ju tycka att dom borde märka att det inte fungerar....

Sista


Kom ihåg






Trackback