Min helg hos Therese i Göteborg.

Nu är jag hemma i lilla Simrishamn igen efter ett par tråkiga timmar på tåg. I alla fall tänkte jag berätta om min helg hos Therese nu. Som sagt kände ju inte jag Therese innan den här helgen utan vi har bara läst varandras bloggar och det är väl det enda men sen bestämde vi oss för att träffas så jag åkte till henne över helgen.

Då jag kommit fram till Göteborg och satt och väntade på att hon skulle möta mig blev man ju lite pirrig "vad ska jag säga? Tänk om jag inte känner igen henne! Tänk om vi inte har nånting gemensamt (förutom Twilight)?!" Men sen när hon kom flöt allt på naturligt. I bilen blev det lite mer fakta frågor som efternamn, syskon, boendeform osv.

Vi åkte och hyrde ett par filmer och sedan åkte hem till henne. Väl hos henne satte vi oss och pratade, frågade ut varandra och pratade om lite allt möjligt och helt plötsligt hade vi pratat i ca 4,5 timme men tiden hade bara runnit iväg. Sedan var det Idol som gällde. Efter att ha sett vem som åkte ut gick vi faktiskt och la oss för båda var så grymt trötta, vi snackade lite innan vi somnade men det blev ändå en relativt tidig kväll.

Dagen där på bestämde vi oss för att gå en sväng på stan eftersom jag inte har nån riktig stad med roliga affärer där jag bor. Vi strosade omkring där och gick sedan på en super mysig resturang där vi åt lunch.

Söta Therese!

Då vi gjort stan bestämde vi oss för att åka till Liseberg där jag endast varit en gång innan men det var för ca 9-10 år sedan.

Jag ÄLSKAR verkligen att åka karuseller, man får sån kick av det speciellt då vi valde att sitta längst fram i alla berg-och-dalbanorna!! :D


Jag blev så förtjust i hennes dunder-snygga hårfäg!!

Hedersplatsen.

Michael Jackson!!!

Sedan åkte vi en tur i sagoslottet och mindes alla underbara sagor man tyckte om som liten.


Peter Pan!

Kejsarens nya kläder!

Sedan blev det självklart att köpa en sockervadd!

Minns inte sist jag åt sockervadd men gott är det, gott och onyttigt!! :D

Lite blandade bilder från Liseberg då det började mörkna.


Therese vann en daimpåse.



Vi kom hem vid 20-tiden och då var vi helt slut så vi tog oss lite käk och la oss sedan i soffan och såg på två av de filmer vi hyrt, först blev det en konstig skäckfilm och sedan en film med uber vackra Dakota Fanning i huvudrollen.

Idag tog vi en lite längre sovmorgon vilket var skönt sedan bestämde vi oss för att bara ta en slappardag så vi pratade en del, såg en till film och sen vid halv 6 tiden var det dags för mig att sätta mig på tåget för att bege mig hemmåt. En bild från Centralstationen. Varför kan jag inte bara växa 5 centimeter så jag får bli 170 lång?!

Så såg min helg ut! Jag trivdes verkligen nedrans bra med Therese och jag hoppas hon känner detsamma. Nu då jag åkte känns det verkligen inte som om jag bara känt henne en helg, känns mer som ett år kanske för det kändes så naturligt att vara med/hos henne och hennes familj för hennes mamma var också grymt trevlig och snäll och hennes syster var så söt och rolig! :D

Jag hoppas verkligen jag får chans att träffa henne snart igen men vi har redan börjat prata om att hon måste pallra sig hit ner till mig ;P

Så Therese, jag vet att du kommer läsa det här så Tack för i helgen och jag ångrar inte en sekund att vi bestämde oss för att träffas och krya på dig!! KRAM! <3



Kommentarer

vad härligt :D folk träffas ju på massa olika sätt nu för tiden, så varför inte genom bloggarna :D superbra ju !! :D

åh vad trevligt att bara träffa någon sådär :D

jo armbandet behöver jag fortfarande hjälp med men jag kan ta det med dig på msn nästa gång jag ser att du är inne :)



Jo jag ska TILL LONDON :D men min faster. Hon skulle dit och frågade om jag ville med, och självklartt måste jag åka :D



Har du några tips på vad jag måste göra? :)

Kram

sv; hehe jag förstår dig :D det är dock inte så märkvärdigt att fylla 20. man får gå på systemet, det är väl egentligen enda skillnaden från att vara 19? x)

och 21.. jaa, det enda jag kommer på är att man får köpa sprit i usa. annars händer inget x) men paketen tackar man ju aldrig nej till, älskar att fylla år och älskar julafton minst lika mycket också :D

sv; hehe ja det har du visserligen rätt i. allt blir dyrare hela tiden ju äldre man blir. 19 var nog ändå en väldigt bra ålder att vara i. ;p

» JOSS

sv; jo, ibland önskar jag att jag kunde spola tillbaka tiden och va typ 3år igen.. bara för att det var så soft. haha ;D

låter som en rolig helg :D



sv; okej, men va gjorde ni för nått då?

ja, vi har räknat på nått ungefär och vi kommer få ihop 10 000 om vi säljer alla armbanden vi planerat göra nu på första beställningen :D så vi kommer nog förhoppningsvis också ha pengar efter detta skolarbetet :D hihi

Låter som en superhärlig helg. :)

helgen har varit helt underbar!

känns verkligen som om vi kännt varandra längre :D tror faktiskt inte att denna helgen hade kunnat bli så mycket bättre. jag kan inte komma på något alls som varit negativt eller misslyckat. lite synd att jag vaknade föskyld på söndagen men jag får skylla mig själv haha :P

jag har mailat min klassföreståndare nu så jag hoppas att dom ger mig ledigt, annars så blir det väl helt enkelt till att plocka fram skådespelar talangerna.. "host host" hehe.

jag ringer/skriver/smsar imorn så får vi se helt enkelt.

TACK för fint sällskap och nyfunnen vänskap =)

kram<3


Kom ihåg






Trackback