Vilken fantastisk statistrollsdag jag haft!

Alltså helt underbart, är glad från topp till tå och SÅ nöjd med dagen!! Till att börja med kan jag berätta att det är i filmen Svinalängorna jag nu medverkat som statist i. Huvudrollen har Noomi Rapace men hennes man Ola Rapace är också med i filmen och det är ingen mindre än Pernilla August som regisserar den.

Vi samlades 11.45 i Tomelilla och började filma ca en halvtimme efter det och höll då på fram till klockan 17.00. Sedan började vi filma igen vid 18.30 och var då klara vid 20.30. I första scenen fick jag vara en person som åkte buss vilket var nedrans tur för då slapp jag ju stå ute och frysa som många andra gjorde, dock blev att vara ute lite också men inte så farligt mycket. Emellan inspelningarna fick vi middag på plats vilket var trevligt och i "vårat rum" fanns massor utav snacks, mums! Dock vid den andra scenen skulle jag vara ute plus att det då var kallt, blåste rejält och verkligen spöregnade så då jag ganska nyss kom hem var jag genomblöt och frös som bara den. Från början var i ungefär 20 statister där men sedan vid fem var vi 7 stycken kvar plus 3 nya som dom ville ha till de senare scenerna.

Med tanke på min position till skådespelarna tror jag faktiskt jag kommer synas i filmen om dom inte klipper bort mig vill säga, men det hoppas jag inte dom gör!


Här kommer några bilder från dagen men fler kommer då jag fått dom skickade till mig från en utav en annan statist.

Där på trappen ser ni Pernilla August i röd jacka och Noomi Rapace i den svarta långa. Bilden tog jag då jag satt i bussen och för första gången såg Noomi.

Lite närmre och suddigare bild på dem.

Dessa stod ute vid vägen.

Då jag efter tagningarna sprang tillbaka till bussen försökte jag knäppa några bilder på Ola och Noomi i smyg men det gick inge bra då jag antingen missade dem på bilden eller så blev den suddig.

Ola med dunjackan och Noomi med den beigea kappan.

Ah sedan till det allra bästa under dagen, då jag fick bli fotad tillsammans med så dundersnygga och charmiga Ola Rapace!! Det var mellan en tagning som jag satt inne och väntade då han kom gåendes mot mig och såg lite allmänt rastlös ut så jag utnyttjade situation och frågade om jag fick ta en bild tillsammans med honom (det blev två) och om jag kunde få hans autograf. Han var riktigt trevlig och på himla bra humör och svarade självklart direkt och log mot mig. Ja jag smälte!! Efter bilden satt jag som ett litet barn igen och bara log jag vet inte hur länge.

Alltså kolla bara på honom!! Och då han la armen om mig.. GAH säger jag bara :D

Hans autograf.

Tyvärr kom aldrig möjligheten till att fråga Noomi om samma sak vilket självklart kändes tråkigt men ähh, Ola räcker gott och väl för mig. Då vi höll på med de senare scenerna och hade en kort paus kom Ola fram till MIG och började prata lite med MIG, han frågade bland annat om jag frös! Woho vad jag var lycklig alltså. Efter några timmar kändes det dock inte fullt lika speciellt att se Noomi och Ola eftersom man sett dem konstant i flera timmar och väääldigt många gånger på nära håll också, man gick om varandra, mötte varandra osv, man blev van helt enkelt. Visst att det kändes ballt då mina blickar mötte deras, dom sa något till mig osv men inte fullt så ballt som jag hade tyckt om det var direkt på dagen.

Kortfattat om dagen: Den var grym!!! Jag hade askul (än om jag fröööös), träffade massa trevliga människor, träffade och pratade med Ola Rapace, träffade och möttes av blickar från Noomi Rapace och fick vara med som statist i en film. GRYMT!! :D Nu är jag nästan död så jag ska direkt hoppa i säng.
PUSS!



Kommentarer

låter som du har haft det jättekul! :D

haha, och du som inte skulle bli filmstjärna...? ;)

Jennelie? Nästa Hollywood! Så är det bara! =)



kram!

ooh vad kul :D du ser väldigt blöt ut :p hehe,

men vad härligt :D grattis till allt eller vad man ska säga ;p

Så roligt!!! Och att det blev just Svinalängorna... har läst boken och den har satt sina spår... kanonbra bok!

Kram på dig du goa filmstjärna!

Låter kul det där :D Hoppas du inte blir typ sjuk nu eller så efter regnet bara :/

Men du hur gjorde du med håret då? :)

Kram

fan Ola e snygg asså.. manligt snygg :P

» carin

hahaha du ser ganska kär ut! haha

men va kul för dig. är de någon slags wallander film eller va är de för klang?:D:D fresten kommer du synas i filmen ofta?

sv: JA visst är hon helt underbart söt!!! :)

Du MED :D<3kram

» Diana

Åh de låter kanon! :D Åh gud vad snygg han är! Jag tror inte ja har sett honom innnan :o Hur kan ja ha missat en sån snygging ;P

» tess

hahah KASTANJESKOLAN ! har gått på den skolan i tre år :P


Kom ihåg






Trackback