New Moon är gjord till FANSEN!

Har just suttit och läst en intervju gjord med Chris Weitz (regissören av New Moon). Filmen har ju inte fått så bra kritik av kritikerna men därimot har den fått hur bra kritik som helst av fansen (de som läst boken/böckerna).  Det jag tycker är bra i intervjun är att det framgår tydligt att han gjorde den här filmen till fansen, inte till kritikerna, då han förstod att fansen är de viktigaste (vilket jag självklart håller med om)! Så här säger han:

What was your biggest fear going into [opening] weekend?
CHRIS WEITZ:
I didn’t have any particular fears. The tracking numbers were enough to indicate that I wouldn’t be letting the studio down. But if one could imagine their biggest fears, it would be complete rejection of the movie, by the fans. What I’ve realized over the last week is I won’t necessarily get good reviews for this movie. Having swallowed that, this was made for the fans, and if you don’t get it, then you don’t get it.

Läs resten av intervjun här.

Jag kan förstå att de som inte läst boken tycker den här filmen är sämre eller inte berör lika mycket, men kom igen, läs boken så fattar ni vad vi andra snackar om!! :D



Kommentarer

http://dogirl.blogg.se/testblogg/images/2009/hhhhhhhhhhh_62300293.jpg

Jag har ritat dit en cirkel där jag såg dig. Tyvärr är det i dåligt kvalité men hur som helst så såg jag dig där på bion igår ;b


Kom ihåg






Trackback